۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
پیش‌بینی اعتبارات لازم جهت رفع محدودیت‌ معادن یزد
معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی اعلام کرد؛

پیش‌بینی اعتبارات لازم جهت رفع محدودیت‌ معادن یزد

یزد- معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ضمن تأکید بر پتانسیل‌های معدن چادرملو و بندرخشک پیشگامان یزد، گفت: پیش‌بینی اعتباراتی ویژه برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوۀ معادن یزد انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، محمد ضیائی‌مهر امروز در سفر به استان یزد از محورهای اردکان - چادرملو، چادرملو- بافق، بافق- یزد و نیز کارخانجات گندله‌سازی اردکان، معدن چادرملو، معدن سنگ‌آهن مرکزی ایران(چغارت)، کارخانجات تعمیر لکوموتیو بافق و بندرخشک پیشگامان بازدید کرد.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی در جریان این سفر به شعار سال و سیاست‌های داخلی مبنی بر تحقق این امر مهم اشاره کرد و با بیان اینکه شبکه ریلی یزد یکی از مهمترین مناطق در سطح راه آهن کشور است، به نقش گسترده راه آهن در حمل بار، درآمد اثربخش و تردد قطارهای باری و مسافری در کشور اشاره کرد.

وی اظهار داشت: نقاط قوت و هدفمندی در معادن چادرملو و چغارت و زیرساخت‌های بندر خشک پیشگامان یزد مشاهده می‌شود که نگاهی ویژه در خصوص واگذاری اعتبارات و نقدینگی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در جهت رفع محدودیت‌ها پیش بینی شده است. 

معاون راه آهن جمهوری اسلامی بیان کرد: برای تحقق این اهداف تفاهم‌نامه جهت تهیه و تأمین محصولات ریلی در کارخانجات داخلی منعقد شده است.

ضیایی‌مهر گفت: با استفاده از توان متخصصان داخلی و ظرفیت‌های موجود تعداد هزار دستگاه خود کشش، لوکوموتیو، واگن باری و مسافری تولید و واگن‌های فرسوده نیز بازسازی شده است.

معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی بازدیدها را با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های ناوگان ریلی، تسریع در روند خطوط آنتنی گندله‌سازی، رفع گلوگاه‌های ظرفیتی، تسریع در روند پروژه‌های در حال احداث اداره کل، رفع گلوگاه‌های ظرفیتی، شناسایی نقاط قوت و ضعف و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ناوگان ریلی عنوان کرد.

لازم به ذکر است، حدود هزار کیلومتر خط ‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.

همچنین راه‌آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصد حمل‌ و نقل بار ایران در ۱۸ سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار دارد و بیش از ۸۰ درصد موادمعدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند.

کد خبر: ۳۰٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha