۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
فاز نخست بزرگترین آب شیرین کن کشور در بندرعباس آماده بهره‌برداری می‌شود 
تا آبان ماه سال جاری

فاز نخست بزرگترین آب شیرین کن کشور در بندرعباس آماده بهره‌برداری می‌شود 

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: تا آبان ماه سال جاری فاز نخست بزرگترین آب شیرین کن کشور در بندرعباس آماده بهره‌برداری می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فریدون همتی پیش از ظهر امروز در آیین بهره برداری پروژه‌های بزرگ آب و برق در استان هرمزگان که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به افتتاح فاز دوم آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس، عنوان کرد: همچنین تا آبان ماه سال جاری نیز فاز نخست بزرگترین آب شیرین کن کشور در بندرعباس آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح ها افتخار بزرگی برای استان هرمزگان و کشور است، افزود: راه اندازی این آب شیرین کن های بزرگ در بندرعباس، موجب تامین آب شرب پایدار برای شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر خواهد شد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: با بهره‌برداری از این آب شیرین کن ها، استفاده از آب سدهای میناب و شمیل و نیان برای شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر به تدریج کاهش می‌یابد و آب این سدها جهت توسعه کشاورزی و اشتغالزایی در شرق هرمزگان به ویژه شهرستان میناب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همتی با بیان اینکه فاز نخست طرح آبرسانی از سد جگین به شهرستان بشاگرد به عنوان بزرگترین پروژه اجرا شده در این شهرستان امروز به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: تا پایان سال جاری نیز پروژه آبرسانی به ۵۵ روستای شهرستان بشاگرد، افتتاح خواهد شد.

وی گفت: در حوزه ساخت راه نیز طرح‌های بزرگی در شهرستان بشاگرد در حال اجراست و تا پایان دولت دوازدهم این شهرستان به لحاظ زیرساخت های مختلف از جمله آب، راه و آموزش به شاخص‌های مطلوبی می رسد.

کد خبر: ۳۰٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha