۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
قیمت مرغ جزء قیمت‌های تثبیتی است
مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان حمایت:

قیمت مرغ جزء قیمت‌های تثبیتی است

رستمی، مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: قیمت مرغ جزء قیمت‌های تثبیتی است یعنی ستاد تنظیم بازار مصوب می‌کند قیمت مرغ در یک سقفی تعیین شود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، علیرضا رستمی افزود: هر قیمتی از یکسری آیتم‌ها نشات می‌گیرد و مهمترین آیتم در قیمت مرغ نهاده‌های دامی است.

وی همچنین اظهارداشت: نهاده‌های دامی در کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: محاسبه قیمت مرغ در سازمان حمایت مستلزم دریافت اطلاعات از حوزه جهاد کشاورزی و تشکل های تولیدی است.

وی افزود: وقتی تمامی نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود نمی‌توان قیمت نهاده را قیمتی بالاتر از ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفت کرد چرا که باعث تضییع حقوق عموم مردم می‌شود.

رستمی اظهارداشت: قیمت مرغ در سازمان حمایت پس از آنالیز هزینه‌ها بر اساس نرخ نهاده‌های دامی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه از وجود ۱۹ هزار بهره بردار (مرغدار) مصرف کننده نهاده دامی در کشور خبرداد و گفت: مسئول ساماندهی بازار و رساندن کالا به مرغدار دستگاه متولی آن است که بایستی شبکه توزیع تعریف کند تا کالای که وارد گمرک می‌شود از گمرک به مصرف کننده ها بر اساس نیاز و مقطع زمانی برسد.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: این سازمان بر اساس تکالیفی که دارد قیمت مرغ را مشخص و به ستاد تنظیم بازار جهت تصویب ارائه می‌کند.

وی ضمن طرح سئوالی مبنی بر اینکه اگر تمامی نهاده‌های دامی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شود آیا می‌توان این نرخ را نادیده گرفت و نرخی بالاتر از هزینه تمام شده قرار داد، اظهارداشت: بی تردید پاسخ این سئوال منفی است چون موجب تضییع حقوق مردم می‌شود.

رستمی در ادامه یادآورشد: اگر تامین نهاده‌های دامی به موقع انجام شود و شبکه تعریف شده توزیع نهاده وجود داشته باشد قیمت مرغ به حد تعادل خود می‌رسد.

کد خبر: ۳۰٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha