۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
استخراج سالانه ۱۷ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان همدان
استاندار همدان خبر داد:

استخراج سالانه ۱۷ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان همدان

همدان - استاندار همدان میزان استخراج سالانه مواد معدنی از معادن فعال دارای مجوز استان همدان را ۱۷ میلیون تُن ذکر کرد و گفت: از این میزان ۱۰ میلیون تُن به صورت اسمی و واقعی استخراج می‌شود.

به گزارش بازار؛ سیدسعید شاهرخی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای معادن استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد بر بهره برداری اصولی از معاون استان همدان تاکید کرد و گفت: بهره‌برداری از معادن باید اصولی، قانونمند و در راستای توسعه استان همدان باشد.

وی با اشاره به وجود ۳۴۵ واحد صنایع معدنی در استان همدان گفت: ۳۲۴ واحد از این تعداد در سطح استان همدان فعال هستند.

شاهرخی گفت: در حال حاضر و در شرایط فعلی ۹۳ درصد معادن استان همدان فعال هستند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه به دنبال فرآوری محصولات معدنی در داخل استان همدان هستیم و این مسئله برای ما اهمیت دارد، گفت: میزان استخراج معادن فعال دارای مجوز در استان همدان ۱۷ میلیون تُن است که از این میزان ۱۰ میلیون تُن به صورت اسمی و واقعی استخراج می‌شود.

شاهرخی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان همدان در راستای سرعت بخشی به توسعه گفت: علاوه بر افزایش ظرفیت این واحدها به دنبال راه‌اندازی واحدها راکت نیز هستیم.

استاندار همدان از تشکیل کمیته رفع موانع معادن در استان همدان خبر داد و گفت: موانع تولید معادن استان باید هرچه سریع‌تر توسط کمیته رفع موانع برداشته شوند.

کد خبر: ۳۰٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha