۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی مهیا نیست
مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی:

زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی مهیا نیست

بجنورد- میر کریمی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی گفت: در بررسی شاخص‌های کسب کار یکی از فاکتورها، دسترسی به زیرساخت‌ها است و تا زمانی که ما شبکه ریلی مناسبی نداشته باشیم تا مواد اولیه را به استان وارد و محصولات تولیدی را صادر کنیم قاعدتاً سرمایه‌گذاران بزرگ رغبت چندانی به سرمایه‌گذاری نخواهند داشت.

سید علی میر کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به نبود آزادراه در خراسان شمالی اظهار داشت: باید قبول کرد که در سنوات گذشته کم‌لطفی‌هایی به زیرساخت‌های استان‌هایی همچون خراسان شمالی شده است و این کمک همه مدیران را می‌طلبد.

وی افزود: البته تلاش‌هایی در این زمینه توسط مدیریت استان صورت گرفته است تا با کمک نمایندگان مجلس بتوانیم اعتبارات را بیش از آن چیزی که به استان تخصیص پیداکرده را افزایش داد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۹۱گفت: در سفر مقام معظم رهبری شاهد یک جهش در حوزه زیرساخت‌ها بودیم ولی کفایت نمی‌کند.

میر کریمی آخرین رتبه خراسان شمالی در کسب‌وکار را ۲۱ در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: این جایگاه، ناشی از مشکلات زیرساختی، نبود توان مالی سرمایه‌گذار و مسئله اخذ مجوز از دستگاه‌هاست.

وی ادامه می‌دهد: اکنون با شرایط اقتصادی که در دنیا و ایران حاکم است برای اینکه مسیر توسعه را با سرعت بیشتری پیش برویم راهی جز دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نداریم ولی در شرایط کنونی باید توجه ویژه به سرمایه‌گذاران بومی و داخلی  داشته باشیم اما نباید از سرمایه‌گذاران خارجی نیز غافل شویم هرچند موانع بسیاری برای ورود سرمایه خارجی به کشور وجود دارد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بابیان اینکه باید در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی توان خود را چند برابر کنیم، افزود: یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین فاکتورها معرفی فرصت‌های استان به سرمایه‌گذاران واقعی است.

میر کریمی دستاورد سفر رئیس‌جمهور به استان در حوزه اقتصادی را امضای ۱۵ تفاهم‌نامه به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حوزه تسهیلات بانکی هم شش هزار میلیارد تومان با ۱۲ بانک منتخب نیز تفاهم‌نامه امضا شد که ۴۵ طرح برای اخذ تسهیلات معرفی‌شده است.

وی به راه‌اندازی سایت «مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی» اشاره کرد و ادامه داد: با ایجاد این سایت حدود ۷۰ پروژه را به‌عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری معرفی کردیم و تا پایان سال تعداد این فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ۱۰۰ پروژه که دارای مطالعات امکان‌سنجی وفنی و اقتصادی است افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی افزود: این سایت فعلاً به یک‌زبان طراحی‌شده اما قرار است به‌زودی، به سه زبان، مختصات فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی کند.

کد خبر: ۲۹٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha