۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
آبرسانی به ۵۰۰ روستای محروم با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد برکت
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) عنوان کرد

آبرسانی به ۵۰۰ روستای محروم با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد برکت

مخبر، رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) در مراسم رونمایی از طرح تامین آب شرب هزار روستا گفت: تاکنون در قالب این طرح ۵۰۰ روستا با ۳۰۰ هزار جمعیت از آب شرب پایدار برخوردار شدند که امروز نیز تفاهم نامه آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت به امضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، تفاهم نامه آبرسانی به ۵۰۰ روستای محروم با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، امروز بین شرکت آبفای کشور و بنیاد برکت امضا شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی (ره) در مراسم رونمایی از طرح تامین آب شرب هزار روستا گفت: تاکنون در قالب این طرح ۵۰۰ روستا با ۳۰۰ هزار جمعیت از آب شرب پایدار برخوردار شدند که امروز نیز تفاهم نامه آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت به امضا رسید.

وی با بیان اینکه، امیدورایم این طرح، تا پایان امسال به پایان برسد افزود: با توجه به اینکه طبق آمار موجود، ۳۴ تا ۳۵ میلیون نفر در زمان اوج مصرف آب با تنش آبی مواجه هستند سعی می‌کنیم تا سال آینده تفاهم نامه جدیدی در این زمینه امضا شود.

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه از زمان اعلام شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون در ستاد انجام شده است گفت: تا کنون هر داروی اثر گذاری در بیماری کرونا که در جهان تولید شده است در این ستاد نیز ساخته شد و با اجازه ستاد مقابله با کرونا، وارد بازار مصرف شده است؛ هفته آینده یکی از این داروها که از ستاد مقابله با کرونا مجوز دریافت کرده نیز به بازار عرضه و با قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به دست مردم خواهد رسید.

مخبر با بیان اینکه موضوع مهم این ستاد، اشتغالزایی برای آسیب دیدگان از کرونا است ادامه داد: تاکنون ۳۰۰ طرح خرد و خانگی با ایجاد اشتغال برای هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اجرا شده است.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های کمک معیشتی در سراسر کشور گفت: هم اکنون ۴ میلیون بسته پروتئینی در مناطق محروم کشور در حال توزیع است که البته این فعالیت ادامه دار خواهد بود.
رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی (ره) افزود: ما در سال گذشته ۱۶۵ هزار شغل در کشور ایجاد کردیم و امسال نیز ۳۰۰ هزار شغل دیگر ایجاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای ۴۰ هزار طرح زیربنایی از جمله آبرسانی، برق رسانی و جاده در کشور گفت: ایجاد ۲۱۰ مرکز در حوزه بهداشت و سلامت و به اتمام رساندن ساخت ۱۲ بیمارستان نیمه تمام و ساخت بیش از هزار و ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور، از دیگر فعالیت‌های این ستاد است.

مخبر کمک به احداث ۴۰ هزار مسکن محرومان را از دیگر فعالیت‌های این ستاد دانست و افزود: کمک به احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول بیشتر و همکاری برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن، از اقدامات دیگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به معیشت مردم با محوریت اشتغال انجام شدنی است گفت: اشتغال ایجاد شده در ستاد، در راستای تحقق جهش تولید، جلوگیری از واردات و تامین کالاهای مورد نیاز مردم انجام می‌شود.

وی گفت: سال گذشته ۲۰ هزار و ۵۰۰ طرح معطل شده در کشور را که دارای سرمایه زیادی بود را به اجرا در آوردیم.

حمیدرضا جانباز نیز در آیین رونمایی از طرح آبرسانی به هزار روستا با اشاره به اینکه اولویت وزارت نیرو آبرسانی به روستاهای بالای۲۰ خانوار و در قالب مجتمع‌های آبرسانی است افزود: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در طرح آبرسانی به هزار روستا، همه‌ی روستاها در مناطق محروم، از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از آب شرب پایدار برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آبفای کشور ادامه داد: با توجه به پراکندگی، گستردگی و کمبود ذاتی منابع آب در برخی نقاط کشور، هنوزبا عقب افتادگی‌هایی مواجه هستیم.

جانباز با قدردانی از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در آبرسانی به روستاهای محروم کشور افزود: اجرای این طرح حرکت رو به جلویی است که می‌تواند محدودیت‌های وزارت نیرو را در برخی مناطق برطرف کند.در مراسم امروز تفاهم نامه آبرسانی به هزار روستای مناطق محروم کشور بین شرکت آبفای کشور و بنیاد برکت با اختصاص ده هزار میلیارد ریال امضا شد.
 

 

کد خبر: ۲۹٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha