۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
راه‌اندازی سامانه جریمه هوشمند «ناوگان فاقد بارنامه»
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد

راه‌اندازی سامانه جریمه هوشمند «ناوگان فاقد بارنامه»

دهقانی‌نیا، مدیر کل نظارت بر سامانه ها گفت: یکی از سامانه های حساس در مبارزه با قاچاق کالا راه‌اندازی سامانه جریمه هوشمند ناوگان فاقد بارنامه است که هفته گذشته تعداد نقاط فعال آن از ۴۴ به ۷۵ نقطه رسید.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حمیدرضا دهقانی نیا مدیر کل نظارت بر سامانه ها و سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره اقدامات هفته گذشته ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از سامانه های حساس در مبارزه با قاچاق کالا در رابطه با جریمه هوشمند ناوگان فاقد بارنامه است. وقتی ناوگان فاقد بارنامه است و بخواهیم آن را به صورت فیزیکی متوقف کنیم زمان زیادی را از دست می دهیم.

وی افزود: سامانه جریمه هوشمند ناوگان فاقد بارنامه در ۴۴ نقطه قبلاً فعال شده بود و با هماهنگی هایی که با وزارت راه و ناجا شده است به ۷۵ نقطه توسعه پیدا کرد و هم اکنون پلیس مبارزه با قاچاق و ناجا می توانند حاملی که کالا را در جاده حمل می کند، بدون اینکه نیازی به توقف ناوگان داشته باشند با احصاء شماره پلاک و ارسال به سامانه، وجود یا عدم وجود بارنامه را مشخص کنند. اگر بارنامه وجود نداشته باشد، ظن قاچاق تقویت می شود.

.....مدیر کل نظارت بر سامانه ها و سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به وجود کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه های نظارتی اظهار کرد: کارگروه فناوری های نوین و سامانه های الکترونیکی هوشمند سه جلسه در وزارت اقتصاد، بهداشت و وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری تکالیف ابلاغی برگزار کرده است و ماحصل این جلسات آن است که سامانه بازرسی عملیاتی شده و به زودی با حضور سرپرست وزارت صمت و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق رونمایی خواهد شد.

وی درباره این سامانه بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه می توانیم در کشور موضوعات بازرسی توسط ضابطین که یکی از آن‌ها سازمان حمایت از مصرف کنندگان در حوزه مبارزه با قاچاق به عنوان کاشف عمل کنیم تا تمامی اتفاقات و ضوابط در لحظه، امکان ثبت و ضبط و پیگیری داشته باشد.

کد خبر: ۲۹٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha