۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
فرونشست در فرودگاه امام محتمل اما بی اهمیت است
واکنش شرکت فرودگاهی امام به خبر فرونشست زمین

فرونشست در فرودگاه امام محتمل اما بی اهمیت است

شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نسبت به خبری که به نقل از رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مورد فرونشست زمین منتشر شده بود واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار بازار، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با ارسال متنی به خبرگزاری بازار، پیرو انتشار مطلبی با عنوان " نتایج مطالعات فرونشست فرودگاه امام به زودی منتشر می‌شود" توضیحاتی برای تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

در متن ارسالی آمده است: با عنایت به اهمیت انجام مطالعات ارزیابی فرونشست به عنوان چالش پیش روی زیرساختهای حمل و نقل کشور، چنین مطالعاتی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز با انعقاد قراردادی با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز شد. نقشه پهنه بندی احتمال فرونشست به عنوان خروجی فاز نخست این مطالعات نشان می دهد که در محدوده های فرودگاهی در معرض فرونشست با اهمیت قرار ندارد.

علاوه بر این، با توجه به بحران کم آبی و کاهش سطح آبهای زیرزمینی در سطح کشور، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به منظور اطمینان از عدم آسیب پذیری تاسیسات و شریانهای مهم، انجام فاز دوم این مطالعات را در دستور کار قرار داده است. جای شگفتی و تاسف است که در مرحله ای که هنوز مطالعات پایان نیافته و نتایج آن مشخص نگردیده، جمع بندی غیر کارشناسانه، ناشیانه و احتمالا مغرضانه ای صورت می پذیرد که منجر به حاشیه سازی و وارد آمدن خسارت به اعتبار بزرگترین فرودگاه بین المللی کشور می شود.


توضیح «بازار» در باره  جوابیه فرودگاه امام
نکته ای حائز اهمیت  این است که خبر فرونشست زمین و انجام مطالعات در فرودگاه امام نقل قول از رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بوده است. ندر متن ارسالی جوابیه به خبرگزاری بازار نیز به انجام مطالعه فاز نخست اشاره شده  و آمده است که نقشه پهنه بندی احتمال فرونشست به عنوان خروجی فاز نخست این مطالعات نشان می دهد که فرونشست در محدوده های فرودگاهی محتمل بوده اما از نگاه نگارنده جوابیه به عناون شخصیت حقوقی فرودگاه امام  اهمیت قابل توجهی ندارد. اما در متن منتشر شده به نقل از رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به این نکته اشاره شده است که منطقه فرودگاه امام (ره) نیز چھت اطمینان و پیش بینی ھای احتمالی لازم به صورت گسترده مورد مطالعه قرار دارد و در تلاش ھستیم تا نتایج آن را به دست آوریم. 

همچنین در خبر منتشر شده نیز علت فرونشست زمین برداشت بی رویه آب مطرح شده بود و اعلام شده بود که اگر تاسیسات زیرساختی مثل راه ھا، فرودگاه ھا و راه آھن از مسیرھای فرونشست عبور کنند، مشکلات مضاعف ایجاد خواھد کرد که البته راهکارھایی در این زمینه وجود دارد.

گفتنی است، خبرنگار بازار حدود یک ماه پیش با ارسال سوالاتی به مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص مطالعات فرونشست زمین در فرودگاه امام خواستار پاسخ به سوالات از سوی مدیر عامل این شهر فرودگاهی شده بود که هنوز پاسخی برای این سئوالات ارائه نشده است.

کد خبر: ۲۹٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha