۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
بیش از ۴۵ میلیون نفر خانوار جامعه کارگری در انتظار مصوبه دولت
عضو شورای عالی کار مطرح کرد

بیش از ۴۵ میلیون نفر خانوار جامعه کارگری در انتظار مصوبه دولت

توفیقی، عضو شورایعالی کار گفت: در شرایط بحران کنونی انتظار داریم دولت برای بیش از ۴۵ میلیون نفر خانوار جامعه کارگری حق مسکن ۳۰۰هزار تومانی را تعیین تکلیف کند.

به گزارش بازار، فرامرز توفیقی در رابطه با انتظارات جامعه کارگری از دولت گفت: مصوبه تعیین تکلیف سال ۹۹ به امضا نرسید و پس از ابلاغ و در دیدار مجازی رهبری، ایشان صراحتا بر رعایت سه جانبه گرایی تاکید کردند.

وی افزود: جلسه اصلاح تعیین دستمزد سال ۹۹ انجام و حق مسکن از ۱۰۰ به ۳۰۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرد و قاعدتا آئین نامه دستمزد از ۹۹/۱/۱ و افزایش حق مسکن باید از این تاریخ اجرا شود.

توفیقی ادامه داد: کلیه آیتم های دستمزدی کارگران در شورایعالی کار لازم الاجراست الا دستمزد و حق مسکن که باید در هیئت دولت تعیین تکلیف شود.

وی افزود: تا این لحظه هیئت دولت هنوز مصوبه ای را بیرون نداده خاصه در این شرایط سراسر استرس کارگران آسیب پذیرند و ما انتظار داریم دولت برای بیش از ۴۵ میلیون نفر خانوارهای جامعه کارگری تعیین تکلیف کند.

توفیقی با اشاره به اینکه مسئولان می گویند در اسرع وقت پیگیری می کنند، گفت: سریعا باید ظرف دو هفته دیگر این مهم مصوب شود.

عضو شورایعالی کار افزود: به نظر ما حتی اگر حق مسکن در هفته آتی مصوب شود، باز هم دیر است چون این موارد مستقیما در روحیه جامعه دخالت دارد و باید سریع تر بررسی شود.

توفیقی افزود: مطمئن بودیم که قوه مجریه در این خصوص دغدغه دارد و نگران است ولی حتی در صحبت های روز گذشته سه قوه در باره معیشت مردم صحبت شد و ابتدایی ترین تصور اینست که خودمان و با دست خودمان شرایط را بدتر نکنیم.

وی گفت: نباید با دست خود باعث نارضایتی و ماندن میان خیر و شر شویم. پدری اگر وعده ای دهد و عملی نشود، از وقار پدرانه او کم می شود پس چه بهتر وعده ای که دولت داده و محقق شدنی است انجام گردد. این ها –حق مسکن- عددی نیست و دولت باید زودتر کار را تعیین تکلیف کند.

توفیقی افزود: ما درباره دستمزد سال ۹۹ صحبت می کنیم نه ترمیم دستمزد پس باید از ۹۹/۱/۱ لازم الاجرا شود ولی امیدواریم نامه وزیر کار که اعلام کرده از ۱/۴/۹۹ اجرا شود، در هیئت دولت اصلاح شود.

کد خبر: ۲۹٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha