۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
امیدواری در مجلس برای عرضه ۲.۵ میلیون مسکن خالی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

امیدواری در مجلس برای عرضه ۲.۵ میلیون مسکن خالی

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز امیدواری از عرضه ۲.۵ مسکن خالی بعد از اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی که این هفته در مجلس تصویب شد مبنای این روش را خوداظهاری افراد درباره محل سکونت‌شان عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه صبح و گفتگو با اشاره به اینکه از ابتدای مجلس یازدهم که زمان زیادی از آن نگذشته است اینکه مجلس کنونی، مجلس امید مردم است مورد توجه نمایندگان بوده و هست، گفت: در شرایطی سختی مجلس تشکیل شده است، تحریم‌ها و فشارهایی در فضای اقتصادی کشور وجود دارد.

وی افزود: با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس در هفته اخیر توانمندی‌های کشور بسیار است هر چند ایشان اقتصاد را به بیمار تشبیه کردند. ایشان خواستند براساس این توانمندی‌ها مجلس بیاید ریل گذاری خوبی انجام دهد که مجریان بتوانند با حرکت بر این ریل‌ها ساماندهی معیشت مردم را انجام دهند.

در ادامه طغیانی گفت: در مجلس موضوع ارز پیگیری شده است، روز قبل بازدیدی از سامانه‌های ارزی بانک مرکزی داشتیم. در تامین ارز با توجه به شرایط کرونا و توقف صادرات یک مقداری مشکلات ایجاد شده است. در حالی که در تامین ارز با مشکلات مقطعی مواجه شدیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مشکلات در حال برطرف شدن است و مرزها باز شده است و امیدواریم مشکلات –بخش ارزی- حل شود.

مالیات بر خانه‌های خالی و امیدها به آن
این نماینده مجلس گفت: موضوع مسکن را دنبال کردیم در این هفته مالیات بر خانه‌های خالی که مالیات بر سوداگری است در روز یکشنبه تصویب شد.

در بخش دیگری طغیانی به طرح این موضوع پرداخت که می‌خواهیم این احتکاری که خالی نگهداری می‌شود، به بازار عرضه شود.

در پاسخ به سوالی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: فرار از قانون در همه جای دنیا هست، اما قانونگذار و مجریان تلاش می‌کنند راه‌های فرار را مسدود کنند. این موضوع هم در قانون فوق مدنظر گرفته شده، در این روش پیش بینی شده است افراد به روش خوداظهاری محل سکونت‌شان را اعلام کنند.

خدمات دولت به افراد براساس خوداظهاری
وی ادامه داد: براساس روش خوداظهاری کلیه خدماتی که دولت می‌دهد براساس اقامتگاهی است که فرد در سامانه اسکان و املاک اعلام کرده است.

طغیانی همچنین گفت: از اطلاعات ارائه شده در سامانه تقاطع گیری می‌شود.

در بخش دیگری این نماینده مجلس در دوره یازدهم خاطر نشان کرد: امیدواریم ۲,۵ میلیون خانواده به بازار عرضه شود.

کشور کوپنی نمی‌شود
طغیانی در پاسخ به سوال دیگری درباره کوپنی شدن کشور و نظرش درباره چنین طرحی گفت: کشور کوپنی نمی‌شود، این طرحی است که در کمیسیون بودجه مجلس مطرح شده است. برای حاکمیت نکته‌ای که مطرح است اینکه دسترسی به کالاهای اساسی را تضمین کند.

وی ادامه داد: البته هنوز تضمینی نیست طرح مذکور به صحن مجلس بیاید.

طغیانی همچنین گفت: در قالب این طرح با کارت ملی بخشی از نیازهای اساسی افراد به صورت کالایی عرضه می‌شود. وقتی دسترسی به کالاها تضمین شود، تورم معنای آن چنانی نخواهد داشت. همچنین درباره این طرح یک نکته‌ای که مطرح می‌شود کاهش ارزش است.

نگرانی مجلس درباره بورس
در بخش پایانی این نماینده مجلس درباره بازار سرمایه گفت: درباره بورس نگرانی‌هایی داریم، دولت هم تلاش‌هایی می‌کند. اینکه مردم به بورس اعتماد کنند و به بازار سرمایه بیایند خوب است. اگر تامین مالی در بورس صورت بگیرد هم خوب است. البته جلوی فعالیت نقدینگی نمی‌توان گرفت، اهمیت دارد که جلوی فعالیت سوداگرانه گرفته شود.

کد خبر: ۲۹٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha