۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
لایحه مدیریت جامع بهره‌برداری پایدار از منابع آب تدوین می‌شود
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

لایحه مدیریت جامع بهره‌برداری پایدار از منابع آب تدوین می‌شود

سعیدی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: لایحه مدیریت جامع بهره‌برداری پایدار از منابع آب توسط وزیر نیرو مطرح شد تا با همکاری نمایندگان مردم در مجلس تدوین شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست صبح امروز(سه‌شنبه، ۲۴ تیرماه) کمیسیون با حضور وزیر نیرو معاونین این وزارتخانه برگزار شد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی،گفت: با توجه به اینکه ده مسئله قانونی و بین بخشی بین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد مقرر شد کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو، سازمان حفاظت از محیط زیست و تعدادی از نمایندگان تشکیل شود تا مباحث و موضوعات مشترک بررسی و وظیفه دستگاه‌ها مشخص گردد، این موضوع بخش زیادی از مشکلات مردم در این زمینه را برطرف می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه مدیریت جامع بهره‌برداری پایدار از منابع آب توسط وزیر نیرو مطرح شد تا با همکاری نمایندگان مردم در مجلس تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۸۹ درصد از منابع آبی کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، با تدابیر لحاظ شده و تغییر الگوی کشت باید میزان مصرف آب این بخش کاهش داده شود، عنوان کرد: بر اساس گفته وزیر نیرو آب قابل تامین استان‌ها باید اعلام شود تا کارگروه استانی نسبت به تخصیص آن اقدام کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: کارگروه ملی سازگاری و مقابله با کم آبی تشکیل شده اما مردم انتظار دارند ورای این کمیته‌ها و کارگروها مشکلات آنها برطرف شود.

کد خبر: ۲۹٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha