۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
پیشنهاد تشکیل کمیته کاری برای تشویق صادرات
وزیر امور خارجه مطرح کرد

پیشنهاد تشکیل کمیته کاری برای تشویق صادرات

ظریف، وزیر امور خارجه با اشاره به پیشنهاد رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: از تشکیل کمیته اقتصادی میان این کمیسیون و معاونت اقتصادی وزارت خارجه استقبال می کنیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدجواد ظریف پس از پایان جلسه اش با اعضای کمیسیون صنایع و معادن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به همراه معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه در نشست این کمیسیون حاضر شدیم.

وی افزود: در نشست امروز درباره آخرین اقدامات دیپلماسی اقتصادی، چالش ها، و وظایف وزارت امور خارجه در این حوزه صحبت کردیم و نمایندگان نیز سوالات بسیار مناسبی در نشست امروز مطرح کردند و مسائل بسیار خوبی را تذکر دادند و پیشنهادهای خوبی نیز مطرح شد.

ظریف گفت: ریاست کمیسیون صنایع در نشست امروز پیشنهادی را مبنی بر تشکیل کمیته کاری میان بخش اقتصادی وزارت امور خارجه با مسئولیت معاون دیپلماسی اقتصادی و این کمیسیون با هدف تشویق صادرات ارائه دادند تا بتوانیم مسیر را بازتر کنیم و موانع را از سر راه سرمایه گذاران برداریم.

وی ادامه داد: از کمیسیون صنایع نیز انتظار داریم در راستای قانونگذاری به وزارت امور خارجه کمک کند و موانع را از سر راه ما بردارد.

ظریف گفت: اطمینان دارم این جلسه جلسه خوبی بود همچنین در یکشنبه گذشته نیز جلسه خوبی با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داشتم در آنجا نیز بحث‌های خوبی شد و امیدوارم این روش را به عنوان همکاری مستمر در مجلس یازدهم ادامه دهیم.

در ادامه اکبری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفت: جلسه خوبی بود و براساس دستور جلسه توسعه اقتصادی و رفع موانع بر سر راه صادرکنندگان، گفتگوهایی بین مقام عالی وزارت امور خارجه و اعضای این کمیسیون انجام شد و امیدواریم موانع را برطرف کنیم.

وی افزود: آقای ظریف و معاون دیپلماسی اقتصادی با حوصله گفتگوها را گوش دادند و امیدواریم طرحی را در خصوص الزام دولت به ظرفیت سازی دیپلماسی اقتصادی به معنای رفع موانع قانونی در مجلس مطرح کنیم.

کد خبر: ۲۹٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha