۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کاهش ۵ درصدی کل قراردادهای مبایعه نامه در کشور/ خرید و فروش مسکن روند عادی دارد
رئیس اتحادیه املاک در گفتگو با بازار خبر داد

کاهش ۵ درصدی کل قراردادهای مبایعه نامه در کشور/ خرید و فروش مسکن روند عادی دارد

خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه خرید و فروش مسکن روند عادی دارد گفت: توصیه بنده به متقاضیان واقعی مسکن این است که اگر قصد خرید مسکن دارند اقدام کنند و منتظر اخبار و سایر حواشی نباشند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: این روزها بازار مسکن تشنه اخبار شده و هر روز در این بازار اتفاقات و برنامه های جدید دولت و مجلس در دستور کار است. اخذ مالیات از خانه های خالی و تصویب دو فوریت آن، طرح مجلس برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، تعیین سقف برای اجاره بها و در نهایت طرح حمایتی از مستاجران از اقدامات قابل توجه در چند ماه گذشته مربوط به بخش مسکن است. 

نوسانات نرخ ارز این روزها باعث شده تا بازار مسکن نیز تحت تاثیر این تحولات آماده هر گونه تغییر و تحولی باشد. اگر چه کارشناسان و فعالان بازار مسکن بر این باور هستند که هر گونه تغییر و تحول در بازار ارز موجب نوسانات شدید بازار مسکن می شود اما مقامات دولتی بر این اعتقاد ایستاده اند که قیمت مسکن حتی اگر نرخ مصالح ساختمانی هم افزایش ۱۰۰ درصدی پیدا کند نباید افزایش یابد.

به هر سوی بازار مسکن نیز همانند بازار سرمایه این روزها تشنه اخبار جدید شده است. موضوعی که هیچگاه سابقه نداشته است. برخی املاکی ها به خبرنگار خبرگزاری بازار می گویند که در تاریخ سابقه نداشته که بازار مسکن منتظر اخبار جدید و یا منفی و مثبت باشد. 

این روزها به محض اینکه اعلام می شود قرار است فروش تراکم اضافه شود می بینیم که قیمت واحدهای مسکونی کلنگی گران می شود و به محض اینکه دلار گران می شود نرخ اجاره بها نیز بالا می رود

فعالان بازار مسکن می گویند: این روزها به محض اینکه اعلام می شود قرار است فروش تراکم اضافه شود می بینیم که قیمت واحدهای مسکونی کلنگی گران می شود و به محض اینکه دلار گران می شود نرخ اجاره بها نیز بالا می رود.

هیچگاه به خریداران و یا فروشندگان مسکن توصیه نکرده ام که مسکن بخرند و یا واحد مسکونی خود را بفروشند
مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار  بازار با اشاره به اینکه خرید و فروش مسکن بر خلاف تمام موارد اعلام شده مبنی بر کاهش خرید و فروش مسکن روند عادی دارد و متقاضیان واقعی مسکن برای خرید مسکن اقدام می کنند،گفت: بنده به عنوان رئیس اتحادیه املاک هیچگاه به خریداران و یا فروشندگان مسکن توصیه نکرده ام که مسکن بخرند و یا واحد مسکونی خود را بفروشند. متقاضیان واقعی اگر قصد خرید دارند به حواشی و اخبار توجه نکنند و هر کاری که صلاح خودشان است انجام دهند.

طبق آخرین معاملات انجام شده و به ثبت رسیده در سامانه املاک میزان قراردادهای ثبت شده در کشور نشان می دهد که ۵ درصد کاهش داشته

وی افزود: طبق آخرین معاملات انجام شده و به ثبت رسیده در سامانه املاک میزان قراردادهای ثبت شده در کشور نشان می دهد که ۵ درصد کاهش داشته است. 

خسروی گفت: از اول فروردین ۹۸ تا ۲۰ تیرماه ۹۸ میزان کل قراردادهای ثبت شده در شهر تهران ۳۲ هزار و ۸۵۲ مبایعه نامه و ۴۹ هزار و ۹۶۲ اجاره نامه بوده است. از اول فروردین ماه ۹۹ تا ۲۰ تیر ماه جاری نیز کل قراردادهای ثبت شده در تهران ۸۱ هزار و ۵۸۲ مورد و ۴۱ هزار و ۶۱۳ اجاره نامه بوده است. این آمارها به خوبی نشان می دهد که در شهر تهران میزان قراردادها و اجاره نامه ها کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: بازار مسکن این روزها روند عادی خود را دارد اما به هر حال وقتی قدرت خرید مسکن کاهش یابد و متقاضیان توان خرید مسکن نداشته باشند روند معاملات کاهش می یابد. باز هم تاکید می کنم که املاکی ها هیچگاه به دنبال افزایش قیمت نبوده و نیستند.

کد خبر: ۲۹٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      0 0
      دلالهای مسکن همه انها کلاهبردار هستند
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      0 0
      اگراژانس های املاک منحل میشد ودفاتر اسنادرسمی اینکار راانجام میدادند هیچگاه مسکن گران نمیشد یکعده افرادیکه خلافکارومفتخور وکلاهبردار هستند باچند میزوصندلی ویک خط تلفن ویک شکم برامده تحت عنوان مشاور املاک کلاهبرداری میکنند ...