۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
دلار در کانال ۲۳ هزار/ یورو ۲۶ هزار تومان شد
«بازار» گزارش می دهد؛

دلار در کانال ۲۳ هزار/ یورو ۲۶ هزار تومان شد

افزایش قیمت ها در بازار ارز موجب شد تا دلار امروز در کانال ۲۳ هزار تومان اقامت و یورو رقم ۲۶ هزار تومانی را تجربه کند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: رهگذران میدان فردوسی و خیابانهای حوالی آن امروز با چشمانی گرد به قیمت های انواع ارز به تابلوها و مانیتور صرافی ها می نگریستند. نگاهی که با گرد شدن قیمت ها نیز همراه بود چرا که قیمت دلار امروز ۲۳ هزار و یورو ۲۶ هزار تومان شده است.
با وجودی که که خیلی ها فکر می کردند قیمت ارز در بازار کاهشی می شود و نرخ این کالا در بازار تا حدی اشباح شده است اما امروز قیمت انواع ارز و سکه دوباره افزایشی شد. افزایش قیمتی که تبعات منفی آن بر افزایش سطح عمومی قیمت ها در بازار و فعالیت های اقتصادی به زودی نمایان می شود.
 

کاهش نرخ سود بانکی و کمبود منابع ارزی عامل گرانی ارز
برخی ناتوانی مدیران بانک مرکزی در اداره امور بازار ارز و سکه و برخی سیاست غلط کاهش نرخ سود بانکی را عامل رشد قیمت ها در این بازار عنوان می کنند. عده ای دیگر معتقدند؛ بانک مرکزی باید از اهرم خاصی چون استفاده از منابع ارزی استفاده و با عرضه آن به بازار مانع از رشد قیمت ها شود.
افزایش میزان تقاضا برای ارز در بازار موجب شد تا امروز در بازار آزاد قیمت دلار ۲۳ هزار تومان، یورو ۲۶ هزار تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شده است.
صرافی‌های بانک‌ها نیز قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش ۲۰۰  تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل  ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۵۵۰ تومان خریداری می‌کنند.
همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به قیمت های پایانی روزکاری قبل ۲۵ هزار و ۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان است.


سکه هم گران شد
بدنبال افزایش نرخ ارز در بازار قیمت سکه و طلا نیز دچار تغییر قیمت شدند. هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۹۸۴ هزار تومان، قیمت دلار ۲۳ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.  قیمت نیم‌سکه بهار آزادی نیز ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۶۳۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۹۸۴ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک‌میلیون و ۳۱۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۸۰۷ دلار معامله می‌شود.

وضعیت نامعلوم قیمت ها در بازار ارز
به گزارش بازار، هر چند قیمت ها در بازار سکه و ارز با رشد همراه است اما خیلی ها این افزایش قیمت را واقعی نمی دانند. حباب بیش از یک میلیون در سکه و رشد غیر منطقی ارز در بازار، آینده قیمت ها را در این بازار نامعلوم کرده است. البته ظهر امروز میزان تقاضا برای خرید ارز در بازار کم شد و این احتمال وجود دارد که تغییراتی در نرخ ها ایجاد شود.

کد خبر: ۲۹٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha