۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
مجلس بهره تسهیلات بانکی برای اقشار ضعیف را کاهش می‌دهد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

مجلس بهره تسهیلات بانکی برای اقشار ضعیف را کاهش می‌دهد

رضایی کوچی، عضو کمیسیون عمران از تلاش مجلس برای کاهش بهره تسهیلات بانکی برای اقشار ضعیف جامعه گفت و بیان کرد: با بهره ۱۸درصدی که بانک ها درنظر می گیرند، اقشار متوسط و پایین نمی توانند صاحبخانه شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکل مسکن در اولویت نخست کمیسیون عمران و تمام مجلس قرار دارد، گفت: طبیعی است برای تولید مسکن بانک ها نقش مهم و کلیدی دارند.

وی افزود: متأسفانه در چند سال گذشته که باید ۹۰۰ هزار واحد ساخته می شد تا یک تعادلی بین عرضه و تقاضای مسکن شکل بگیرد، تنها ۳۰۰ هزار واحد ساخته شده است و این نیاز روی هم انباشته شده است و امروز با عدد بزرگی در کمبود مسکن روبرو هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بحرانی شدن قیمت مسکن به دلیل کمبود عرضه گفت و بیان کرد: امروز اقشار متوسط به پایین جامعه نمی توانند یک جای مناسبی حتی برای اجاره داشته باشند.

وی از نقش مهم بانک ها در حوزه مسکن گفت و اظهار کرد: این نقش نه برای خانه های لوکسی که بعضی از بانک ها در آن بنگاه داری و سرمایه گذاری می کنند بلکه باید برای جامعه هدف متوسط به پایین و واحدهای کوچک باشد. حقیقت آن است سرمایه های بانک ها جهت تأمین مسکن برای اقشار متوسط به پایین جامعه هزینه نمی شود و تسهیلاتی که در این حوزه هم پرداخت می شود جزئی و اندک و با بهره ۱۸ درصدی است.

رضایی کوچی در خصوص وام هایی برای صاحبخانه شدن اقشار متوسط به پایین ارائه می شود عنوان کرد: با توجه به بهره بالای این تسهیلات و گرانی خانه، عملاً بازپرداخت آن‌ها برای افراد عادی جامعه امکان پذیر نیست. کارمندی که حدود ۴ میلیون حقوق می گیرد نمی تواند ۶۰ درصد از حقوق خود را به مسکن تخصیص دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقشار متوسط به پایین جامعه نمی توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، تصریح کرد: بانک ها نتوانسته اند به گروه های مختلف مردم که نیازمند واقعی هستند خدمات ارائه دهند.

وی از تلاش مجلس برای کاهش بهره تسهیلات بانکی برای اقشار ضعیف جامعه گفت و بیان کرد: با بهره ۱۸ درصدی که بانک ها در نظر می گیرند، اقشار متوسط و پایین نمی توانند صاحب خانه شوند و به خاطر گرانی، روز به روز دست یابی به این هدف سخت تر شده است. حقیقت آن است بانک ها با اولویت های نظام همراهی نمی کنند و دغدغه و مشکلات مردم برای بانک ها اهمیتی ندارد.

کد خبر: ۲۹٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha