۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
۱۲۵ میلیون تن از محصولات کشاورزی زنجان فرآوری می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۱۲۵ میلیون تن از محصولات کشاورزی زنجان فرآوری می‌شود

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به تولید ۲۵۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان، گفت: حدود ۵۰ درصد این محصولات کشاورزی معادل ۱۲۵ میلیون تن فرآوری می‌شود.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه زنجان شرایط مناسبی در تبدیل مواد خام و فرآوری محصولات کشاورزی در سطح کشور دارد، اظهار کرد: ۲۵۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که حدود ۵۰ درصد این محصولات کشاورزی معادل ۱۲۵ میلیون تن فرآوری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: طی سال جاری با صدور مجوز، بیش از ۶۹ هزار تن تبدیل مواد خام انجام شده که شش درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

تاراسی ابراز کرد: محصول کشمش و لبنی در زنجان به خوبی فرآوری می شود و بیشترین صادرات محصولات کشاورزی در استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: طی سال جاری بیش از ۲۶ هزار تن صادرات  انواع محصولات به ارزش ۱۷.۴ میلیون دلار از زنجان انجام شده که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۱۱ درصد رشد و از نظر دلاری نیز ۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، ابراز کرد: برنامه مهم و اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان، فرآوری تمام محصولات کشاورزی استان است و برای تحقق این امر مهم برنامه ریزی لازم را کرده است.

تاراسی،به مشکلات فراروی ایجاد و توسعه واحدهای فراوری در زنجان اشاره کرد و گفت: کمبود نقدینگی و نداشتن تجربه کافی برای حضور در بازارهای جهانی، از مشکلات فرآوری محصولات کشاورزی در استان است.

وی ابراز کرد: با فرآوری محصولات کشاورزی، از ضایع شدن بیش از ۱۰۰  هزار تن محصول کشاورزی جلوگیری خواهد شد.

کد خبر: ۲٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha