۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت مشکلات موجود در مسیر بازگشت ارز صادراتی را رفع کنند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت مشکلات موجود در مسیر بازگشت ارز صادراتی را رفع کنند

کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت باید مشکلات موجود در مسیر بازگشت ارز صادراتی را شناسایی و رفع کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت بازگشت ارز صادراتی، گفت: در حال حاضر صادرکنندگان با مشکلات بسیاری برای بازگرداندن ارز صادراتی روبه رو هستند؛ به طور مثال کالای صادراتی با قیمت‌های بالایی منظور می شود در حالیکه صادرکننده نمی‌تواند کالای مذکور را با بهای تعیین شده به فروش رساند، بنابراین تعهد ارزی ایجاد شده قابلیت اجرا ندارد.

صادرکنندگان برای انتقال ارز صادراتی، هزینه‌های غیرمتعارفی متحمل می شوند
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هزینه‌های غیرمتعارف صادرکنندگان برای انتقال ارز صادراتی را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و افزود: هزینه هایی مانند حمل و نقل و انتقال پول از جمله موانع پیش روی صادرکنندگان برای بازگرداندن ارزهای حاصل از صادارت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: در حال حاضر بازگشت ارز صادراتی به کشور با مشکلات بسیاری همراه است زیرا صادرکنندگان به دلیل مشکلات تحریمی، ناچارند اعتبارات را با واسطه ها به کشور منتقل کنند.

وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت مشکلات موجود در مسیر بازگشت ارز صادراتی را رفع کنند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر ضرورت بازگشت ارز صادراتی، گفت: وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت باید مشکلات موجود در مسیر بازگشت حاصل از صادرات را شناسایی و رفع کنند تا تکلیف مالایطاق برای صادرکنندگان ایجاد نشود.

کد خبر: ۲۹٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha