۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
پرداخت ۳ هزار و ۵۳۲ فقره تسهیلات ازدواج در قزوین
معاون استاندار خبر داد

پرداخت ۳ هزار و ۵۳۲ فقره تسهیلات ازدواج در قزوین

قزوین- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: بانک‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۳۲ فقره تسهیلات ازدواج در مجموع به میزان ۱۷۶ میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی گفت: متقاضیان دریافت این نوع تسهیلات با مراجعه حضوری به بانک‌ها یا ثبت نام در سامانه قرض ‌الحسنه ازدواج از این تسهیلات برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: در کنار تحصیل، اشتغال و مسکن، موضوع ازدواج از نیازهای اصلی و اساسی جوانان بوده که تامین هزینه آن دغدغه زوج‌ها است، در همین راستا با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، دولت مصوب کرد که تسهیلات پرداختی بابت ازدواج به هر نفر ۵۰ میلیون تومان و به هر زوج ۱۰۰ میلیون تومان و به صورت قرض الحسنه پرداخت شود.

حبیبی با بیان اینکه بانک‌های استان تا سقف ۱۰ هزار نفر و به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان آمادگی پرداخت تسهیلات قرض‌ الحسنه به متقاضیان را دارند، افزود: روند پرداخت تسهیلات ازدواج در بانک‌های استان به سهولت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ بانک دولتی و خصوصی متولی پرداخت تسهیلات ازدواج در استان هستند، تصریح کرد: تاکنون بانک‌های ملی، صادرات و ملت بیشترین پرداختی را داشته‌اند.

مرگ و میر ناشی از کرونا در قزوین رو به افزایش است
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با بیان این مطلب، گفت: استفاده از ماسک در محافل گروهی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تنها راهکار مقابله با این بیماری مهلک است.

وی اظهار داشت: در مهار کرونا همه مسئولیت اجتماعی دارند و مثلث استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و شست و شوی مرتب دست‌ها چاره مهار کرونا است.

حبیبی ادامه داد: متاسفانه کرونا طی روزهای اخیر در حال اوج گرفتن بوده و با توجه به اینکه تاکنون واکسن و دارویی برای آن تهیه نشده است، بی‌توجهی به آن منجر به پر شدن تخت‌های بیمارستانی و افزایش میزان مرگ و میر خواهد شد.

وی تصریح کرد: بازار، شبکه حمل و نقل و تالارها، بیشترین عامل افزایش شیوع کرونا محسوب می‌شوند و اگر بخواهیم زندگی ساری و جاری باشد باید با اندکی سختی به خود مبنی بر رعایت اصول بهداشتی با این ویروس مقابله کنیم.

حبیبی تاکید کرد: اگر رعایت نکنیم ممکن است محدودیت‌ها بازگردد و تصمیمات سخت‌تری در این زمینه اعمال شود بنابراین زحمات ۱۴۵ روزه مبارزه با ویروس کرونا را هدر ندهیم.

کد خبر: ۲۹٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha