۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
خط فقر در تهران ۴.۵ میلیون تومان است/ حضور ۱۲ درصد خانوارهای نیازمند کشور در پایتخت
استاندار تهران:

خط فقر در تهران ۴.۵ میلیون تومان است/ حضور ۱۲ درصد خانوارهای نیازمند کشور در پایتخت

تهران- استاندار تهران گفت: خط فقر به تعریف مرکز آمار در تهران ۴.۵ میلیون تومان و در کل کشور دو میلیون تومان است و از طرفی ۱۲ درصد خانوارهای نیازمند کشور در استان تهران سکونت دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر یکشنبه در شورای زکات استان تهران که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه ۱۲ درصد خانوارهای نیازمند کشور در استان تهران سکونت دارند، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی متأثر از کرونا ایجاد تحرک پویاسازی و مولد سازی در کنار بهره گیری از آموزه‌ای دینی و فرهنگ سازی در خصوص پرداخت زکات برای رفع مشکلات نیازمندان بسیار راه گشا است.

محسنی بندپی افزود: خط فقر به تعریف مرکز آمار در تهران ۴.۵ میلیون تومان و در کل کشور دو میلیون تومان است و از طرفی ۱۲ درصد خانوارهای نیازمند کشور در استان تهران سکونت دارند.

استاندار تهران گفت: با همکاری پایگاه ایرانیان اقدام به شناسایی افراد یا خانوارهایی که به هر دلیلی تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند کرده ایم تا اولاً به این قشر نیز کمک کنیم و ثانیاً آنها نیز کمک‌های مومنانه را به صورت هدفمند دریافت کنند.

وی عنوان داشت: طرح دوفوریتی مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی طرح اثربخشی است و در صورت اختصاص بخشی از درآمدهای اجرای این طرح برای رسیدگی به نیازمندان طرح مطلوب است.

محسنی بندپی گفت: تعامل با صنف طلا و جواهر با توجه به افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر برای پرداخت زکات شرعی در شرایط فعلی که شرایط سخت اقتصادی نابرابری‌هایی را بین اقشار ضعیف رقم زده ضروری است.

کد خبر: ۲۹٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha