۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
وجود ۲۵۰ واحد راکد و نیمه راکد صنعتی در قم/ ۸۰ درصد صادرات قم به عراق است
در مجمع نمایندگان قم مطرح شد؛

وجود ۲۵۰ واحد راکد و نیمه راکد صنعتی در قم/ ۸۰ درصد صادرات قم به عراق است

قم - سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از فعالیت دو هزار و ۳۲۰ واحد صنعتی در قم خبر داد و گفت: کمبود نقدینگی، اختلافات حقوقی و فرسودگی ابزار ۲۵۰ واحد تولیدی را به وضعیت راکد و نیمه راکد رسانده است.

به گزارش بازار به نقل از صمت قم، محمود سیجانی به همراه تعدادی از معاونان و همچنین تعدادی از فعالین بخش خصوصی با حضور در مجمع نمایندگان استان قم گزارشی از آخرین وضعیت صنایع و بازار استان ارائه کرد و گفت: ۲۵۰ واحد تولیدی استان قم عمدتا به دلایلی چون فرسودگی ابزار، فقدان نقدینگی و اختلافات حقوقی در وضعیت راکد و نیمه راکد هستند.

وی با اشاره به صادرات سالانه ۲۵۰ میلیون دلاری استان، گفت: صادرات به کشور عراق بیش از ۸۰ درصد از کل حجم صادرات قم را تشکیل می‌دهد.

سیجانی گفت: محصولات شیمیایی، ماشین آلات تجهیزات صنعتی، موتورسیکلت و قطعات مربوطه، کفش ماشینی و دمپایی، مصنوعات چوبی، پوشاک، فرش دستباف و موکت مهمترین کالاهای صادراتی قم به کشور عراق هستند.

صادرات کالا در حال برگشت به وضعیت مطلوب گذشته است
وی با اشاره به برخی چالش‌ها در توسعه صادرات کالاها، گفت: شیوع بیماری کرونا و ایجاد برخی محدودیت‌های صادراتی مشکلاتی را برای صادرکنندگان به وجود آورد، اما با تهیه دستورالعمل‌های بهداشتی و بازگشایی مجدد مرزها، صادرات کالا در حال برگشت به وضعیت مطلوب گذشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ادامه به فعالیت دو هزار و ۳۲۰ واحد صنعتی در استان قم اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ واحد راکد و نیمه راکد استان عمدتا در تولید محصولات پلاستیکی، کفش و دمپایی، ریخته گری و ذوب فلزات فعالیت می‌کردند.

وی فرسودگی ابزار، اختلاف حقوقی مالکان و کمبود نقدینگی را از جمله عوامل تعطیلی این واحدها دانست و افزود: بازگردانی این واحدها به چرخه تولید، اصلی‌ترین هدف سازمان صمت استان در سال جهش تولید است.

نوسان قیمت برخی کالاها از دیگر موضوعاتی بود که در مجمع نمایندگان استان مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۲۹٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha