۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
تردد در همه محورها برقرار است
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

تردد در همه محورها برقرار است

محمد رودباری از آغاز عملیات برف روبی و نمک پاشی در ۱۸ استان از روز گذشته خبر داد و گفت: تردد در تمامی محورها برقرار است.

به گزارش بازار، محمد رودباری، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در با اشاره به شرایط نا مساعد جوی طی شبانه روز گذشته در کشور و تمهیدات این سازمان برای جلوگیری از انسداد جاده‌ها گفت: پس از استماع گزارش هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی به کشور، کلیه امکانات شامل ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات، ۱۲۳۰۰ پرسنل راهداری در ۹۴۰ پایگاه راهداری زمستانی مستقر شدند و تجهیزات لازم نیز مانند شن، نمک و سوخت در راهدارخانه‌ها تامین شد.

رودباری با بیان اینکه از دیرزو عملیات  برف‌روبی و نمک پاشی در ۱۸ استان کشور شروع شده است افزود: بارش شدید برف از ساعت ۳ بامداد ۲۹ دی ماه در استان تهران آغاز شد و خروجی‌های تهران از سمت کرج، ساوه، قم، محورهای هراز و فیروزکوه به سمت سمنان با بارش سنگین همراه بود که البته طبق پیش‌بینی‌ها تا امشب نیز بارش‌ها ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه بیان کرد: به‌رغم اینکه استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین با کولاک و برف سنگین درگیر بودند، ‌اما با همت و تلاش نیروهای راهداری، کلیه محورهای  شریانی، اصلی و فرعی باز است و تردد در محورهای این استان‌ها جریان دارد.

رودباری افزود: با اقدامات شبانه‌روزی مرکز مدیریت راه‌های کشور و استان‌ها و راهداران در سه استان تهران، ‌ قم و مازندران نیز تردد برقرار است و هیچگونه انسدادی در راه‌های این استان‌ها رخ نداده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی در پایان گفت: برای تردد در محورهای کوهستانی و برفگیر کشور به همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است. همچنین مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های سراسر کشور مطلع شوند.

کد خبر: ۲٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha