۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
قیمت طلا برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت

قیمت طلا برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت

این هفته به دلیل بالا رفتن تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و سایر کشورها قیمت طلا برای پنجمین هفته متوالی شاهد افزایش بود و تا بالاترین رقم حدود ۹ سال اخیر بالا رفت، اما روز جمعه رشد شاخص ها در بازار بورس آمریکا سبب شد تا قیمت ها در آخرین روز معاملات هفتگی شاهد کاهش باشد.

به گزارش بازار، این هفته به دلیل بالا رفتن تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و سایر کشورها قیمت طلا برای پنجمین هفته متوالی شاهد افزایش بود و تا بالاترین رقم حدود ۹ سال اخیر بالا رفت، اما روز جمعه رشد شاخص ها در بازار بورس آمریکا سبب شد تا قیمت ها در آخرین روز معاملات هفتگی شاهد کاهش باشد.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۲۷ درصد معادل ۴ دلار و ۸۵ سنت کاهش به ۱۷۹۸ دلار و ۷۰ سنت رسید. در مجموع معاملات هفتگی قیمت طلا شاهد بیش از ۱.۴ درصد رشد بود. همچنین روز چهارشنبه قیمت طلا شاهد ثبت رکورد ۱۸۱۷ دلار و ۷۱ سنت بود که بالاترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۱ تاکنون به شمار می رود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی دیروز و برای تحویل در ماه اوت با ۰.۱۱ درصد معادل یک دلار و ۹۰ سنت افت به ۱۸۰۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.  

جورج جرو مدیر موسسه آر بی سی ولث منجمنت در این باده گفت:‌ «طی هفته گذشته و همزمان با افزایش سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا قیمت طلا شاهد رشد بود.»

وی افزود:‌ «اکنون که به تعطیلات آخر هفته رسیده ایم و شاخص های بورس نیز رشد داشته سرمایه گذران در حال برداشت سود و انجام برخی سرمایه گذاری ها در سایر دارایی های پرریسک هستند.»

به دنبال خبرهای مثبت از تاثیر مثبت داروی ساخت شرکت گیلیاد در درمان بیماران مبتلا به کرونا که موجب کاهش نسبی نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا شد شاخص ها در بازار بورس آمریکا روز جمعه شاهد رشد بود.

روز پنجشنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۶۰ هزار و ۵۰۰ مورد رسید. این بالاترین رقم مبتلا به کرونا طی یک روز در تمام کشورهای جهان از زمان آغاز شیوع کروناست.

هرچند قیمت طلا روز جمعه شاهد افت نسبی بود اما قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۹٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha