۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت

روز جمعه و به دنبال انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی در مورد پیش بینی میزان تقاضا برای نفت در سال جاری ملادی قیمت نفت شاهد جهش ۲ درصدی بود، اما ثبت آمار بی سابقه ابتلا به کرونا در آمریکا سبب شد تا امیدها به ترمیم سریع تقاضا برای انرژی کمرنگ شود.

به گزارش بازار؛ روز جمعه و به دنبال انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی در مورد پیش بینی میزان تقاضا برای نفت در سال جاری ملادی قیمت نفت شاهد جهش ۲ درصدی بود، اما ثبت آمار بی سابقه ابتلا به کرونا در آمریکا سبب شد تا امیدها به ترمیم سریع تقاضا برای انرژی کمرنگ شود.

قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۲ درصد یعنی ۸۹ سنت افزایش به ۴۳ دلار و ۲۴ سنت رسید و رشد قیمت هفتگی حدودا یک درصدی را به ثبت رساند. نفت خام آمریکا نیز در مجموع معاملات روز گذشته با ۲.۴ درصد معادل ۹۳ سنت جهش به ۴۰ دلار و ۵۵ سنت رسید اما تغییر قیمت هفتگی چندانی را شاهد نبود.

دیروز موسسه آمریکایی بیکر هاگز اعلام کرد که شرکت های انرژی آمریکایی تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود را برای دهمین هفته متوالی کاهش داده و به ارقامی بی سابقه رسانده اند. این خبر نیز در رشد قیمت نفت موثر بود. به علاوه افزایش شاخص ها در بازار بورس آمریکا نیز به رشد قیمت ها کمک کرد. آمارهای اقتصادی از جمله اضافه شدن بی سابقه دستمزدهای ماهانه در آمریکا حاکی از احیای فعالیت های اقتصادی در ماه ژوئن است. 

آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده که تقاضا برای مصرف نفت خام در سال ۲۰۲۰ به ۹۲.۱ میلیون بشکه برسد که ۴۰۰ هزار بشکه بالاتر از پیش بینی ماه گذشته آژانس است.

با این وجود ابتلای بیش از ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در آمریکا به ویروس کرونا در روز پنجشنبه که یک رکورد بی سابقه محسوب می شود نگرانی ها از برقراری مجدد مقررات قرنطینه و کاهش مجدد تقاضا برای انرژی را افزایش داده است.

اوایل دیروز پس از آنکه شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که پس از ۶ ماه وضعیت فورس ماژور در مورد صادرات نفت خود برداشته است، قیمت نفت شاهد کاهش بود. به گفته جیم ریترزبوش تحلیلگر بازار نفت: «احتمال از سرگیری صادرات نفت لیبی به شکنندگی وضعیت کاهش تولیدهای اوپک و متحدانش اضافه خواهد کرد.»

کد خبر: ۲۹٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha