۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
بنای مجلس، تعامل با دولت؛ برای رفع مشکلات اقتصادی است
نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس:

بنای مجلس، تعامل با دولت؛ برای رفع مشکلات اقتصادی است

عسگری، نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس با بیان اینکه بنای ما بر تعامل است، گفت: رئیس جمهور باید به سرعت تصمیمات جدی را در زمینه بهبود معیشت مردم اتخاذ کند تا اتفاقات مناسبی رخ دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس، با اشاره به فضای نامناسب اقتصادی و مشکلات معیشتی، اظهار داشت: فضای فعلی کشور فضایی نگران کننده است که نوسان و عدم نظارت بر قیمت‌ها در کنار وجود واسطه‌ها و دلال‌ها موجب گله‌مندی مردم از مدیریت اجرائی کشور شده است.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان کرد: در راس مدیریت اجرائی کشور آقای رئیس جمهور قرار دارد که ایشان باید به این سوال پاسخ دهند که این وضع موجود حاصل چیست؟ اگر شیوع ویروس کرونا را می‌خواهند بهانه کنند قانع کننده نیست زیرا همه کشورها با این موضوع روبه‌رو بوده‌اند و نباید قیمت‌ها اینگونه نجومی بالا برود و افسارگسیخته باشد.

وی با بیان اینکه مردم حتما از این وضعیت گلایه دارند و باید گله‌مندی مردم برطرف شود، افزود: وظیفه ذاتی مجلس سوال از وزرا و رئیس جمهور است. در راستای ماموریتی که مردم به نمایندگان محول کرده‌اند، مجلس باید از رئیس جمهور سوال کند و آقای رئیس جمهور باید پاسخ بدهد که موانع کار کجا هستند؟ اگر مدیرانِ منصوب رئیس‌جمهور نمی‌توانند کار کنند باید این مدیران تعویض شوند و مدیران توانمندتری به کار گرفته شوند.

عسگری ادامه داد: اگر بنای پیگیری ندارد شخص رئیس‌جمهور باید به مجلس پاسخ دهد زیرا این نمایندگان هستند که باید در مقابل مردم پاسخگو باشند، نمایندگان طرح سوال را پیگیری خواهند کرد و قطعا تا حصول نتیجه این موضوع ادامه دارد.

نایب رئیس کمیسیون کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند و پیگیر باشند و مجلس نیز به سهم خود در راستای وظیفه قانونی خود اقدامات لازم را انجام داده است. من اعتقاد دارم که در زمینه سوال از رئیس جمهور دیر عمل کرده‌ایم و باید زودتر از آقای روحانی سوال می‌کردیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید پاسخ‌های قانع کننده و راهکار ارائه کند و با سرعت تصمیمات جدی را اتخاذ کند تا اتفاقات مناسبی رخ دهد و برای مردم خروجی داشته باشد، بنای ما بر تعامل است مگر اینکه دولت تمایلی به تعامل نداشته باشد که در آن صورت ما نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

کد خبر: ۲۹٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha