۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
چین و استرالیا برای صنعت هتل داری چه کردند؟
هتل داری بدون حمایت دولت، امکان بقا ندارد

چین و استرالیا برای صنعت هتل داری چه کردند؟

یکی از صنایعی که بیشترین آسیب را در جریان همه گیری کرونا متحمل شد صنعت توریسم و صنایع مرتبط با آن از جمله هتل داری است. این صنعت در قاره آسیا با چالش زیادی روبرو شده است و انتظار می رود بدون حمایت دولتی امکان ادامه بقا نداشته باشد.

بازار؛ گروه بین المللدر شرایطی که اغلب کشورهای دنیا همچنان درگیر بحران کرونا هستند و مرزهای بسیاری از کشورها بسته است، صنایع  مختلف خبر از میزان آسیبی می دهند که در طول نیمه اول سال جاری و در نتیجه بحران کرونا متحمل شدند. صنایعی که برخی در استانه ورشکستگی قرار دارند و بدون دریافت حمایتهای مالی از دولت امکان بقا نخواهند داشت و برخی هم با پایان یافتن دوره قرنطینه فعالیت خود را از سر گرفته اند. بررسی ها نشان داده است احیای صنایع تولیدی با سرعت بیشتری نسبت به فعالیتهای خدماتی انجام می شود. به عنوان مثال صنعت حمل و نقل هوایی در این روزها شرایط بسیار سختی دارد و صنعت توریسم و هتل داری در یک شوک بزرگ به سر می برد.

 طبق گزارش منتشر شده توسط تایمز آسیا صنعت هتل داری در آسیا-پاسیفیک به شدت آسیب دیده است و انتظار نمی رود این آسیب تا انتهای سال جاری برطرف شود. مایکل ایسنبرگ، یکی از کارشناسان حوزه هتل داری در مصاحبه ای با تلویزیون سنگاپور گفت: «در ماه های اولیه همه گیری تمامی ظرفیت هتل ها خالی بود  ولی در ماه های اخیر ما شاهد افزایش تعداد مسافران بودیم. ولی میزان رزرو هتل ها در قاره آسیا بسیار کمتر از میزان ظرفیت است و این درامد حتی نمی تواند هزینه های جاری هتل ها را تامین کند. بسته بودن مرزها که امکان سفرهای تفریحی بین المللی را از بین برده است از یک طرف و نگرانی در مورد احتمال ابتلا به ویروس در جریان سفر هوایی یا در محل اقامت در مقصد سفر باعث می شود تا افراد زیادی  از سفر اجتناب کنند. در برخی از کشورها ما شاهد این هستیم که سهمی از سفرهای داخلی از سر گرفته شده است ولی این شمار مسافران نمی تواند صنعت هتل داری را نجات دهد.»

سنگاپور بیشترین آسیب را متحمل شد
وی ادامه داد: «در بسیاری از کشورها اجازه سفر صادر شده است و فعالیتهای اقتصادی از سر گرفته شده است ولی باز هم مردم به راحتی تصمیم به سفر نمی گیرند و تمایل برای سفر کاهش پیدا کرده است. از طرف دیگر بخش زیادی از ظرفیت هتل ها در آسیا-پاسیفیک به دلیل سفرهای کاری و سفرهای دولتی پر می شد و سفرهای تفریحی سهم کمی از درآمد صنعت هتل داری را در منطقه داشت. در کشور سنگاپور سهم سفرهای دولتی و کاری به کل سفرهای انجام شده به این کشور ۹۰ درصد بود و توقف این سفرها آسیب اقتصادی زیادی به صنعت ما وارد کرده است.»

 او به وضعیت کشور استرالیا در روزهای اخیر هم اشاره کرد و گفت: «یکی از کشورهایی که در کنترل ویروس کرونا بسیار موفق عمل کرده است، کشور استرالیا است و قرار بود که مرزهای بین ایالتها باز شود و شماری از افرادی که با ویزاهای غیر اقامتی و موقت می خواستند وارد استرالیا، شوند به این کشور وارد شوند تا از این طریق صنایع مختلف از جمله صنعت هتل دارد احیا شود. ولی با افزایش شیوع ویروس در ایالت ویکتوریا و قرنطینه شش هفته ای این ایالت این طرح هم متوقف شد.»

استرالیا در حمایت از صنعت هتل داری چه کرد
برخی از کشورهای آسیایی برای حمایت از صنعت هتل داری طرح هایی را در کشور اجرا کردند. از جمله این کشورها استرالیا بود که از ابتدای همه گیری کرونا طرح حمایت از صنعت هتل داری را در دستور کار قرار داد. تایمزآسیا در این مورد نوشت: «از ابتدای  همه گیری، کشور استرالیا مرزهای خود را  بست ولی زمینه ای فراهم کرد که شهروندان استرالیا و افراد درجه یک خانوارهای استرالیایی بتوانند به استرالیا بروند. اما بازگشت این افراد به کشور منوط به طی کردن  قرنطینه دو هفته های در هتل های شهرهای مختلف این کشور بود. قرنطینه ای که با نظارت کامل دولت برای دو هفته انجام می شد و دولتها از منابع مالیاتی خود، هزینه این دوره قرنطینه را به هتل ها پرداخت می کرد. این سیاست هم به مردم استرالیا امکان می داد تا به کشورشان باز گردند  و هم به دولت امکان می داد تا از هتل ها حمایت کند و این صنعت را برای دوره پسا کرونا زنده نگه دارد.»

چین تنها الگوی موفق است
تنها الگوی موفق در این بخش کشور چین است که  توانسته است ویروس را به طور کامل کنترل کند و زندگی عادی در این کشور جریان دارد.   مایکل ایسنبرگ بر این باور است که صنعت هتل داری چین در حال احیا است  و مردم سفرهای داخلی را از سر گرفته اند. این سفرهای داخلی شامل سفرهای تفریحی و سفرهای کاری و تجاری می شود و نقش مهمی در افزایش درآمد این صنعت دارد.   وی در این مورد گفت: «با وجود اینکه چین  اولین کشوری بود که همه گیری این ویروس را تجربه کرد ولی بهتر از دیگر  کشورها توانست آن را کنترل کند. دولت چین دریافت که همه گیری ویروس در کشوری که بالغ بر ۱.۵ میلیارد نفر جمعیت دارد فاجعه ای بزرگ به همراه خواهد داشت و به همین دلیل سخت گیرانه ترین سیاستها را در پیش گرفت تا ویروس را سریعا کنترل کند و در این زمینه هم موفق بود.»

کد خبر: ۲۸٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha