۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
نفت برنت ۸۴ دلار و ۲ سنت شد

نفت برنت ۸۴ دلار و ۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۲ سنت رسید.

به گزارش بازار، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه افزایش یافته است. حادثه ایجاد شده برای هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران و همچنین لغو سفر ولیعهد عربستان به ژاپن به خاطر بیماری پادشاه عربستان از دلایل بالا رفتن قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش به ۸۴ دلار و دو سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا با ۸ سنت معادل ۰.۱۰ درصد کاهش ۷۹ دلار و ۹۸ سنت معامله می‌شود.

هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دچار سانحه شده و منجر به شهادت رسیدن تمام سرنشینان آن شده است.

از طرف دیگر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سفر خود به ژاپن را که قرار بود امروز دوشنبه انجام شود به خاطر مشکل سلامتی ملک سلمان به تاخیر انداخته است.

آژانس خبری دولتی عربستان در روز یکشنبه اعلام کرد پادشاه ۸۸ ساله این کشور تحت درمان به خاطر تورم ریه قرار دارد.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به حادثه اتفاق افتاده برای رئیس جمهور ایران، اگر وضعیت سلامتی پادشاه عربستان هم رو به وخامت گذارد بی‌ثباتی بیشتری در بازارهای انرژی به وجود خواهد آمد.

پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت آمریکا تا ۸۳ دلار و ۵۰ سنت افزایش یابد.

نفت برنت هفته گذشته را با یک درصد افزایش قیمت به پایان رساند که اولین افزایش قیمت هفتگی آن پس از سه هفته بود. نفت آمریکا هم ۲ درصد افزایش قیمت هفتگی را تجربه کرد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند عامل تاثیرگذار بعدی در قیمت نفت نتیجه اجلاس اوپک پلاس است که می‌تواند محدوده فعلی قیمت نفت را تغییر دهد.

اجلاس سازمان کشورهای تولیدکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس قرار است در اول ژوئن برگزار شود.

در آمریکا واشنگتن از کاهش اخیر قیمت نفت بهره برده و ۳.۳ میلیون بشکه نفت با قیمت ۷۹ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه برای پر کردن ذخایر استراتژیک خریداری کرده است.

خبر پایین آمدن تورم در آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را بالا برده و از قیمت نفت در هفته گذشته حمایت کرده است. پایین آمدن نرخ بهره ارزش دلار را هم کاهش داده و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند.

کد خبر: ۲۸۸٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha