۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
دو هزار سردهنه زراعی مازندران نیازمند ساماندهی است
رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای مازندران:

دو هزار سردهنه زراعی مازندران نیازمند ساماندهی است

ساری- رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای مازندران خواستار ساماندهی وبهسازی دو هزار سردهنه زراعی و کشاورزی در استان شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد ابراهیم یخکشی عصر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت سردهنه های کشاورزی استان در سالن آب منطقه ای، شمار آب بندان های استان را ۸۶۰ قطعه و تعداد سردهنه های زراعی را دو هزار سردهنه برشمرد و خواستار ساماندهی و بهسازی این وضعیت شد.

وی با عنوان اینکه باید از منابع آبی و سرمایه ها به نحو مطلوب بهره برداری کنیم، یادآور شد: صیانت از آب ها و منابع زیرزمینی نیز مسئله مهمی به شمار می رود و وضعیت چاه های بدون پروانه باید تعیین تکلیف شود.

وی بر ضرورت پیشگیری از حفر چاه های بدون پروانه و غیرمجاز کشاورزی تاکید کرد و گفت: با جلوگیری از این حفر چاه های غیرمجاز کشاورزان از خدماتی نظیر سوخت بهره مند می شوند.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران همچنین با اظهار اینکه بیشتر معادن شن و ماسه استان در حاشیه رودخانه ها فعالیت دارند، افزود: فعالیت و فراوری مصالح با آب رودخانه سبب افزایش کدورت آب می شود که ضوابطی از سوی دستگاه های ناظر تعیین شده است.

یخکشی در عین حال با اشاره به اینکه صدور مجوز برداشت مصالح رودخانه ای در استان بسیار کم است، تصریح کرد: باید از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه جلوگیری شود.

کد خبر: ۲۸٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha