۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
صادرات ۴۶ میلیون دلاری محصولات تعاونی‌ها/ ۱۰۰ تعاونی جدید در لرستان تشکیل می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

صادرات ۴۶ میلیون دلاری محصولات تعاونی‌ها/ ۱۰۰ تعاونی جدید در لرستان تشکیل می‌شود

لرستان- آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۴۶ میلیون دلار محصولات تعاونی‌های لرستان به خارج از کشور صادر شده است گفت: ۱۰۰ تعاونی جدید امسال تشکیل می‌شود.

علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به جهش تولید،  برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا تعاونیهای راکد استان که قابلیت احیا و بازگشت به تولید را دارند فعال کنیم.

وی افزود: ۳۰ تعاونی راکد در استان وجود دارد که تلاش داریم این تعاونیها را به چرخه تولید بازگردانیم؛ فعال شدن این تعاونیها می تواند منجر به توسعه اقتصادی، بهبود کسب و کار و بهبود درآمد اقشار مختلف شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه امسال تشکیل ۱۰۰ تعاونی جدید در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: دو هزار و ۸۳۶ تعاونی فعال با اشتغال ۲۷ نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است.

وی بیان کرد: سال گذشته تعاونی‌های لرستان بیش از ۴۶ میلیون دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کردند که این محصولات در بخش خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده است.

آشتاب از پرداخت تسهیلات حمایت از کسب و کارهای کارفرمایی و خویش فرمایی آسیب دیده ناشی از کرونا خبر داد و تصریح کرد: متقاضیان کسب و کارهای کارفرمایی و خویش فرمایی که برای آن‌ها پیامک ارسال شده است در سایت کارا ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی کارگروه اقتصادی ستاد مبارزه با کرونا حمایت از بنگاه‌ها، حفظ اشتغال، تولید و خدمات در بنگاههای آسیب دیده است افزود: افرادی که برای آن‌ها پیامک ارسال شده در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان اظهار کرد: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد و بازگشت اقساط ۲۴ ماهه بوده که از زمان دریافت تسهیلات تا پایان مهر ماه دوره تنفس است؛ سرانه هر نفر ۱۲ میلیون تومان بوده و برای مشاغلی که به خاطر کرونا تعطیل شده این رقم به ۱۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۸٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha