۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
ثبت هزار و ۳۰۰ حریق در جنگل‌های کشور طی سال جاری
رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد

ثبت هزار و ۳۰۰ حریق در جنگل‌های کشور طی سال جاری

کرمانشاه- رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ فقره حریق در منابع طبیعی و جنگل‌های کشور از ابتدای سال‌ تاکنون گزارش شده است.

به گزارش بازار، مسعود منصور امروز در سفر به استان کرمانشاه اظهار کرد: بارزترین نماد همکاری مردم برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست مشارکت آنان برای مهار آتش است.

وی با بیان اینکه توفیق بالای ما در اطفاء حریق تنها با مشارکت عمومی مردم محقق شده است، گفت: ۹۰ درصد حریق‌ها در منابع طبیعی کشور ناشی از عوامل انسانی است که بخشی از آن عمدی رخ می‌دهد.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ فقره حریق در منابع طبیعی و جنگل‌های کشور از ابتدای سال‌ تاکنون گزارش شده است، گفت: در چند ماه اخیر شش نفر از هموطنان برای اطفای حریق منابع طبیعی جان خود را دست داده اند.

منصور با بیان اینکه باید طرح‌هایی با کمک مردم برای کاهش آتش سوزی‌ها اجرا شود، گفت: قانون به ما اجازه داده است که تعاونی‌های منابع طبیعی را تشکیل دهیم، در این راستا امسال تمام پارک‌های جنگلی در قالب قراردادهایی به منظور حفاظت و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تقویت پایگاه‌های منابع طبیعی برای مهار آتش در دستور کار قرار دارد، افزود: با پیگیری‌های رئیس جمهوری مشکل اعتباری وزارت دفاع برای اعزام بالگرد در زمان آتش سوزی‌ها اکنون رفع شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع ادامه داد: لایه‌ای برای تشدید مجازات افرادی که عامل آتش سوزی هستند در حال تهیه است که به زودی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

کد خبر: ۲۸٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha