۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
خط و نشان استاندار خراسان شمالی برای برخی مدیران/ بعضی ها مانع توسعه استان شده اند
در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی مطرح شد

خط و نشان استاندار خراسان شمالی برای برخی مدیران/ بعضی ها مانع توسعه استان شده اند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: نبود برخی از مدیران از بودنشان بهتر است چراکه یک مانع برای رشد و توسعه استان هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در جلسه بررسی مصوبات و تفاهم‌نامه‌های سفر ریاست جمهوری به استان، پس از استماع وضعیت اجرای تفاهم‌نامه‌ها خطاب به مدیران حاضر در نشست گلایه کرد: با توجه به روند انجام کارها از سوی برخی از مدیران برای حل مشکلات بخش خصوصی باید ورودی استان تابلوی «ورود سرمایه‌گذار ممنوع» را نصب کنیم.

وی مهم‌ترین کار یک مدیر را حمایت از بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با فعال شدن بخش خصوصی اشتغال و درآمد پایدار ایجاد می‌شود.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مشکل استان برگزاری کارگروه‌ها و کمیته‌ها نیست بلکه مشکل درک شرایط است، تصریح کرد: فقط دورهم می‌نشینید و با قوانین و مقررات بازی می‌کنید و بنده بارها تأکید کرده‌ام شان مدیریت اجرای کارهاست.

شجاعی با بیان این پرسش که یک مدیر چه‌کاری مهم‌تر از فعال کردن بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مردم دارد؟ مطرح کرد: سرمایه‌گذار کار خود را بلد است، ما باید پیگیر امور باشیم.

وی گفت: عدم پیگیری متقاضیان دریافت تسهیلات برای سرمایه‌گذاری، عدم پیگیری دستگاه اجرایی متولی صدور مجوز بر نحوه انجام کارها و وجود قوانین و مقررات بانکی که با توجه به تحریم‌ها و نبود بازار فروش پرداخت تسهیلات ۱۸ درصدی به نفع سرمایه‌گذار نیست، این موارد از مهم‌ترین ضعف‌ها و مشکلات در بخش سرمایه‌گذاری است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه این نشست پس از شنیدن گلایه‌های سرمایه‌گذار نیروگاه خورشیدی جاجرم در مورد عدم واگذاری زمین، گفت: برای پیگیری این موضوع مدیرکل منابع طبیعی استان باید تا زمان اخذ رضایت دامداران برای تأمین زمین در شهرستان مستقر شود و حق بازگشت به مرکز استان را ندارد.

شجاعی همچنین خطاب به مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم دستور داد: ظرف یک هفته اداره صمت استان شش طرح معرفی‌شده به بانک صادرات جهت تکمیل مدارک را بررسی و تعیین تکلیف کند و یک هفته بعد از تکمیل مدارک، بانک صادرات تسهیلات موردنیاز را پرداخت کند.

وی اظهار کرد: طی نشستی که با شرکت آب و متولیان واگذاری زمین داشتیم اگر زمینی یا چاه آبی واگذار شد اما متقاضی به تعهدات خود پایبند نبود در وهله اول فرصت بدهید و در صورت عدم انجام کار، زمین و چاه آب را برای واگذاری به دیگر متقاضیان پس گرفته شود.

استاندار خراسان شمالی اشاره داشت: برای ایجاد شرکت کشت و صنعت در استان بنیاد علوی اعلام همکاری کرده است و برای شروع کار استان باید زمین موردنیاز را تعیین تکلیف و اعلام کند.

کد خبر: ۲۸٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha