۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
۵۰ هکتار از مراتع استان همدان دچار حریق شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان:

۵۰ هکتار از مراتع استان همدان دچار حریق شد

همدان - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۵۰ هکتار از مراتع استان همدان طی یک ماه اخیر در ۲۰ فقره آتش‌سوزی طعمه حریق شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزایی بیان کرد: همه ساله در ماه‌های بحرانی سال که از ۱۵ خرداد آغاز شده و تا نخستین بارندگی ادامه دارد، منابع طبیعی با مشکل آتش سوزی مراتع دست و پنجه نرم می‌کند که ۹۵ درصد از این آتش سوزی‌ها منشأ انسانی دارد.

وی اضافه کرد: در راستای مقابله با آتش سوزی نسبت به بهره گیری از توان دیده بانان، فعال کردن ۱۰ تیم اطفای حریق و ایجاد هماهنگی بین این تیم‌ها برای کمک به یکدیگر، استفاده از تجهیزات پیشرفته از جمله دمنده و آموزش و فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اقدام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار کرد: در راستای استفاده از توان روستاییان آتش کوب به اندازه کافی خریداری و در اختیار آنها قرار گرفته است.

خزایی ادامه داد: ۱۰۰ هکتار آتش‌بُر در استان همدان ایجاد شده تا بتوانند درختان و جنگل‌های دست کاشت و طبیعی، مراتع درجه یک و پوشش بالایی از منابع ملی را از آتش مصون نگه دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان یادآوری کرد: میانگین حریق تا سال ۹۵ در منابع طبیعی استان همدان ۵۰۰ هکتار در سال بود که با همکاری و تعامل سایر نهادها این آمار در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ به ۱۵۰ هکتار کاهش یافت.

وی گفت: امسال ۵۰ هکتار از مراتع استان همدان طی یک ماه اخیر در ۲۰ فقره آتش سوزی طعمه حریق شده است.

کد خبر: ۲۸٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha