۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کاهش ۱.۸ درصدی نرخ تورم در استان ایلام
استاندار ایلام خبر داد

کاهش ۱.۸ درصدی نرخ تورم در استان ایلام

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به کاهش ۱.۸ درصدی نرخ تورم در استان ایلام گفت: در تورم سالانه همچنان ایلام وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری ایلام اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت بسیار زیادی در بخش گردشگری است و باید از این ظرفیت بزرگ برای توسعه استان استفاده شود.

وی عنوان کرد: امروز صنعت گردشگری و توریسم از عوامل مهم تحول و توسعه در جهان است و استان ایلام نیز باید به نسبت پتانسیل های موجود از این فرصت های مهم استفاده و بهره برداری لازم داشته باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه آثار تاریخی و طبیعی استان ایلام بسیار فراوان است، گفت: در کنار جاذبه های استان، مقوله اربعین و مرز مهران نیز در استان وجود دارد که باید از آن برای توسعه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تورم همواره یکی از دغدغه های مسئولان است، گفت: تورم ماهانه استان با نرخ ۱.۸ درصد در خرداد ماه امسال نسبت به ماه گذشته ۱.۶ درصد کاهش داشته اما در تورم سالیانه همچنان ایلام وضعیت خوبی ندارد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: استان ایلام با نرخ ۳۳ درصد تورم سالیانه ۲.۸ درصد نسبت به گذشته کاهش داشته این در حالی است که میانگین نرخ تورم سالیانه کشور در خرداد ماه تنها ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان حدود ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، اما توان و قدرت خرید مردم بالا بوده و البته یکی از دلایل افزایش تورم هم می تواند بالا بودن عرضه و تقاضا و توان بالای خرید مردم باشد.

کد خبر: ۲۸٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha