۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
۲۸ طرح فرودگاهی در کشور به بهره برداری می‌رسد
مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌های کشور:

۲۸ طرح فرودگاهی در کشور به بهره برداری می‌رسد

زحمتکشان، مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌های کشور از بهره برداری از ۲۸ طرح فرودگاهی در کشور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمدرضا زحمتکشان با بیان اینکه هم اکنون ۵۱ پروژه فرودگاهی در قالب ۴۶ قرارداد در فرودگاه‌های کشور در حال اجراست، از افتتاح ۲۸ طرح تا پایان سال خبر داد.

با اشاره به اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا و ایجاد شرایط سخت اقتصادی، اداره کل عمران و توسعه شرکت فرودگاه‌ها تلاش کرده هیچ طرحی تعطیل نشود افزود: هم اکنون طرح‌های عمرانی فرودگاه‌ها با حداقل تاخیر و طبق تعهدهای به عمل آمده و با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی در حال اجرا هستند.

مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: هم اکنون ۵۱ طرح در قالب ۴۶ قرارداد با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد تومانی در حال اجراست که از این میان، ۲۸ طرح در قالب ۲۱ طرح تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: تاکنون سه طرح شامل ترمینال بین المللی فرودگاه لامرد، باند جدید فرودگاه رامسر و توسعه اپرون فرودگاه ساری به بهره برداری رسیده است.

زحمتکشان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده و هماهنگی با مدیرعامل شرکت فرودگاهها، اتمام و بهره برداری از طرح‌ها در دو بخش انجام می‌شود، افزود: تعدادی از طرح‌ها از جمله بهسازی سطوح پروازی فرودگاه اردبیل، توسعه و بهسازی اپرون و تاکسی وی‌های ارتباطی فرودگاه اصفهان، توسعه و بهسازی ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان، ترمینال بین المللی جبهه زمینی فرودگاه اهواز، ترمینال جدید فرودگاه آبادان تا پایان شهریور امسال به بهره برداری خواهند رسید و همچنین امیدواریم تا پایان تابستان، شاهد پایان پروژه‌های توسعه و بهسازی اپرون فرودگاه‌های اصفهان و تبریز و نیز پروژه‌های فرودگاه‌های استان گلستان نیز باشیم.

وی همچنین از افتتاح طرح‌های محوطه سازی فرودگاه اهواز، ساخت ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام، توسعه و بهسازی اپرون و تاکسی وی ارتباطی فرودگاه بندرعباس، توسعه و بهسازی سطوح عوامل میدان پروازی فرودگاه کرمانشاه، ساختمان سپاه، محوطه De Icing (یخ زدایی) فرودگاه مشهد و ساختمان جنبی و آشیانه هواپیمای فلایت چک تا پایان امسال خبر داد.

کد خبر: ۲۸٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha