۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
نیروگاه ۳۴۰ مگاواتی برق قشم هفته آینده بهره‌برداری می‌شود
مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم:

نیروگاه ۳۴۰ مگاواتی برق قشم هفته آینده بهره‌برداری می‌شود

قشم - مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم گفت: مرحله اول نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با دو واحد گازی و ظرفیت تامین ۳۴۰ مگاوات برق وارد مدار قشم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، وحید آقایی پیش از ظهر چهارشنبه در محل شرکت تولید انرژی گستر قشم به خبرنگاران گفت: جزیره قشم هم اکنون ۳۰۰ مگاوات برق مصرف دارد که حدود ۸۰ مگاوات از آن توسط دو نیروگاه قشم و بقیه آن از شبکه برق کشور تامین می شود.

وحید آقایی با بیان اینکه در استان هرمزگان سه هزار مگاوات مصرف فعلی برق داریم، افزود: با تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی، ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه کشور تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این طرح ۳۰۸ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است که ۲۰۳ میلیون یورو از آن توسط صندوق توسعه تامین شده است.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم تصریح کرد: ۱۰۵ میلیون یورو نیز توسط گروه سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و گروه مپنا تامین شد.

وی زمان آغاز این طرح را آخر اسفند ۹۶ اعلام کرد و افزود: با همه‌گیری کرونا در کشور ظرفیت ۴۰۰ نفر کارکنان در این طرح به ۱۰۰ نفر رسید.

آقایی ادامه داد: با بهره برداری این نیروگاه ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت خواهند شد که بیش از ۷۰ در صد آنان از نیروهای بومی هستند.

وی همچنین اظهار کرد: با اجرای مرحله دوم این طرح هشت هزار متر مکعب آب شیرین و در مرحله تکمیلی ۴۸ هزار متر مکعب آب شیرین تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم اظهار کرد: ۹۵ درصد از تجهیزات این طرح ساخت داخل است و در هر مقطع که با مشکلات تحریم برخورد کردیم، از نیروهای داخلی کشور بهره برده شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

کد خبر: ۲۸٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha