۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۶
«زون سرمایه‌گذاری خارجی» در استان سمنان ایجاد می شود
طی تفاهم نامه ای؛

«زون سرمایه‌گذاری خارجی» در استان سمنان ایجاد می شود

سمنان- باقری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان از ایجاد زون صنعتی سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی ایوانکی خبر داد.

محمد رضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به ظرفیت های خوب صنعتی موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان بیان کرد: سمنان یک استان صنعتی است و به همین دلیل اقدامات خوبی برای جذب سرمایه گذاری به خصوص سرمایه خارجی در این استان صورت گرفته است.

وی افزود در آخرین این اقدامات تفاهم نامه ای برای ایجاد زون سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان به امضا رسیده است، تاکید کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان سه ضلع این تفاهم نامه هستند.

حمایت های دولتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: در این تفاهم نامه قید شده که سه طرف برای ایجاد زون سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان با محوریت صنعت، همکاری خواهند کرد.

باقری با بیان اینکه این زون در شهرک صنعتی ایوانکی استقرار خواهد یافت، تاکید کرد: ۱۵۰ هکتار زمین در این شهرک صنعتی در اختیار زون تخصصی جذب سرمایه گذاری خارجی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه جذب و هدایت سرمایه‌گذاران خارجی به صنایع و ظرفیت های تولیدی استان سمنان مهمترین رویکرد این زون خواهد بود، تاکید کرد: افزایش جذب سرمایه گذاران خارجی در استان هدف این زون سرمایه گذاری تعریف شده است.

تخصیص زمین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه هر سه ضلع این تفاهم نامه رسالت هایی را بر عهده گرفته اند تا شاهد زون سرمایه گذاری خارجی در استان باشیم، تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی نسبت به تامین زمین اقدام می کند.

باقری افزود: تکمیل امکانات زیرساختی مورد نیاز سرمایه‌گذاران خارجی از دیگر تعهداتی است که شرکت شهرک های صنعتی در قبال این زون تخصصی سرمایه گذاری ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استانداری سمنان حمایت های خود را به خصوص در زمینه تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز این زون به کار خواهد بست، تاکید کرد: تسهیل شرایط سرمایه‌گذاران خارجی و تسریع در اخذ استعلام‌های قانونی دیگر تعهدات معاونت اقتصادی استانداری سمنان در قبال این زون است.

هدایت سرمایه گذاران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه در این تفاهم نامه برای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان سمنان نیز وظایفی در نظر گرفته شده است، افزود: افزایش جذب سرمایه گذاران خارجی‌ و هدایت آنها به سمت استان سمنان از جمله تعهدات این مرکز است.

باقری بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان سمنان همچنین قرار است که در راستای رسالت خود در قبال این تفاهم نامه از ظرفیت سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های‌ اقتصادی و فنی ایران نیز بهره گیری کند تا بتوانیم شرایط خوبی را در این زون سرمایه گذاری تخصصی شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۸۶٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha