۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کوچک شدن سفره های مردم در سایه عدم توانایی دولت در برنامه ریزی اقتصادی
نماینده مردم یزد در مجلس مطرح کرد

کوچک شدن سفره های مردم در سایه عدم توانایی دولت در برنامه ریزی اقتصادی

جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس با انتقاد از اینکه در سایه بی تدبیری و عدم توانایی در برنامه ریزی صحیح اقتصادی هر روز جیب مردم خالی و سفره ها کوچک تر می شود، گفت: سایه دلالان و رانت خواران باید از سرنوشت اقتصادی مردم کوتاه شود.

به گزارش بازار، محمدصالح جوکار در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سالروز ثبت شهر یزد در یونسکو به عنوان شهر جهانی، گفت: از وزیر میراث فرهنگی می خواهیم بگوید که تاکنون چه اقداماتی برای احیای این میراث فرهنگی انجام داده، متاسفانه به علت عدم رسیدگی و توجه شاهد تخریب بخش های عظیم پهنه میراثی کشور هستیم و فرصتی بزرگ برای صنعت گردشگری در حال از دست رفتن است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می رسد وزارت گردشگری توانمندی لازم را در این زمینه نداشته بنابراین نیاز است مجوز لازم به مردم برای رسیدگی ارائه شود.

وی با انتقاد از اینکه در سایه بی تدبیری و عدم توانایی در برنامه ریزی صحیح اقتصادی هر روز جیب مردم خالی و سفره ها کوچک تر می شود، افزود: هر سال ضریب جینی در حال افزایش است و افزایش شکاف طبقاتی را شاهد هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با انتقاد از اینکه جیب دلالان و سودجویان پر شده است، تصریح کرد: مردم مشکل معیشتی دارند و باید اشتباهات گذشته را اصلاح کرد، ضرورت دارد سایه دلالان و رانت خواران از سرنوشت اقتصادی مردم کوتاه شود؛ چرا ارز کشور در اختیار افرادی که اهلیت ندارند قرار می گیرد و در شرایط سخت در حق مردم ظلم می شود، نیاز است دولت در کوتاه ترین زمان برای حمایت از دهک های پایین جامعه اقدامات مناسب را انجام دهد.

جوکار با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش باید برای یک بار و همیشه بحث استخدامی نیروهای حق التدریس، نهضتی ها و سرباز معلم را به صورت شفاف و در شرایط یکسان حل کند، در تذکری به رئیس جمهور، گفت: در قانون اساسی مسکن مناسب حق مردم است و وظیفه دولت تامین مسکن است، متاسفانه ۷ سال ساخت مسکن در کشور تعطیل شده و امروز قیمت زمین و مسکن به حدی افزایش یافته که برای جوانان آرزوی دست نیافتنی است، مردم از داشتن مسکن توسط دولت ناامید هستند.

وی با بیان اینکه دولت نباید در حوزه مسکن تصدی گری و کار را باید به مردم واگذار کند، افزود: دخالت دولت باعث هدررفتن ظرفیت های مردمی و فرصت سوزی برای کشور می شود.

کد خبر: ۲۸٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha