۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
مرز بین‌المللی شلمچه بازگشایی شد/ عرضه و تقاضای بازار آبادان و خرمشهر کنترل می‌شود
پس از ۳ ماه تعطیلی

مرز بین‌المللی شلمچه بازگشایی شد/ عرضه و تقاضای بازار آبادان و خرمشهر کنترل می‌شود

شلمچه- موسوی، معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امروز پس از سه ماه رسما مبادلات تجاری از طریق مرز شلمچه آغاز شد.

سیدعلی موسوی ظهر چهارشنبه در حاشیه آئین بازگشایی و آغاز به کار مجدد مرز بین‌المللی شلمچه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروز رسما مبادلات تجاری از طریق مرز شلمچه را آغاز کردیم و بیش از ۲۰ مکاتبه در این خصوص انجام شد.

وی افزود: روز گذشته با حضور استاندار بصره و سرکنسول ایران توافق کردیم که از امروز مرز بازگشایی شود و در حال حاضر نیز محدودیتی برای صادرات کالا نداریم و به همه فعالان اقتصادی و تشکل‌ها اعلام شده است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه علیرغم بسته بودن سه ماهه مرز شلمچه اما صادرات تعطیل نبود، توضیح داد: از طریق بندر آبی خرمشهر با ۲۰ اسکله صادرات انجام می‌شد که میزان صادرات ۹۳ میلیون دلار به عراق و سایر کشورها بوده است.

موسوی اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند اجاره املاک و تاسیسات مرز شلمچه را با توجه به تعطیل بودن، بخشید و هیچ هزینه‌ای دریافت نکرد.

وی عنوان کرد: اتاق‌های بازرگانی آبادان و خرمشهر و همچنین اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق پیگیری‌های زیادی برای بازگشایی مرز شلمچه انجام دادند و منجر به این شد که امروز رسما اعلام کنیم تجارت از شلمچه مجددا راه‌اندازی شده است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی مد نظر عراق با هزینه سازمان منطقه آزاد اروند انجام شد.

موسوی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای وضعیت مسافری و ورود گردشگران عراقی، افزود: روز گذشته با استاندار بصره رایزنی کردیم و قول داد از طریق دولت مرکزی این موضوع پیگیری شود.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به بازگشایی مرز شلمچه چه تدابیری را برای کنترل قیمت و عرضه و تقاضا در آبادان و خرمشهر اتخاذ کرده‌اید، توضیح داد: برای تنظیم بازار آن دسته از کالاهایی که تقاضا زیاد و عرضه کم دارد محدودیت ایجاد کردیم و کالاهایی که تقاضا کم دارد و عرضه زیاد است، اهم موارد صادراتی است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در بخش صادرات در کنار تامین نیاز داخلی باید تنظیم بازار را نیز داشته باشیم و دولت هر چه کمتر دخالت کند و بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهد، اتفاقات بهتری رخ می‌دهد.

موسوی افزود: با توجه به توافقی که صورت گرفته، صیفی جات، مواد غذایی و میوه جات هم اکنون صادر می‌شود و از هفته آینده نیز مصالح ساختمانی صادر می‌شود.

کد خبر: ۲۸٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha