۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
۳۰ درصد سهام عدالت در عید غدیر و ۳۰ درصد در ۲۲ بهمن عرضه می‌شود
رئیس جمهور:

۳۰ درصد سهام عدالت در عید غدیر و ۳۰ درصد در ۲۲ بهمن عرضه می‌شود

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: بورس باید با استحکام راه خود را ادامه دهد. مردم به بورس و دولت اعتماد کرده‌اند و همه مسئول هستیم تا از اموال مردم حفاظت کنیم و باید عرضه اولیه را زیاد کنیم.

به گزارش بازار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه یکی از اهداف دولت توسعه استان‌های محروم به ویژه سیستان و بلوچستان بود، اظهار کرد: گازرسانی به استان و توسعه بندر چابهار، اتصال راه آهن چابهار به راه آهن اصلی کشور از اقدامات مهم دولت بود. دیروز ریل گذاری راه آهن از سمت زاهدان به چابهار آغاز شد و امیدوارم تا پایان سال وزارت راه این راه آهن را به ایرانشهر و خاش برساند. این راه آهن یک طرح بین المللی است و به راه آهن های منطقه و اروپا متصل می شود. ۴۶ هزار هکتار زمین کشاورزی را با آبیاری مدرن تجهیز کردیم. از وحدت اقوام و مذاهب و ایجاد امنیت خوب بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: تصمیات مهمی درباره مسکن، بورس و ارز اتخاذ کرده‌ایم. اعتراف می کنم عقب ماندگی در مسکن داشته و دلیل آن این بود که برخی طرح های ما اجرایی نشد. گرفتار بودیم که مسکن ناتمام و بدون خدمات را به جایی برسانیم؛ بنابراین دچار عقب ماندگی شدیم، اما ۲۵۰ هزار هکتار زمین اطراف شهرها و روستاها به وزارت راه اختصاص داده شد که به زودی به یک میلیون هکتار می‌رسد تا زمین مورد نیاز را تهیه کنیم و وزارت راه بتواند شهرک ها را طراحی کند. سیصد هزار نفری  که پول در بانک گذاشته اند به عنوان مسکن یکم، تهیه مسکن آنها در اولویت باشد. مستأجران هم در اولویت هستند. ثبت نام و ... در سامانه وزارت راه انجام شده و اولویت دارها مشخص شده است.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به تصمیم ستاد کرونا برای محدودیت در افزایش اجاره مسکن، تصریح کرد: این تصمیم بر بازار اجاره تاثیرگذار بوده است. تصمیمات دیگری هم گرفته شده که به هماهنگی بانک ها و وزارت راه نیاز دارد که در جلسات آینده این تصمیمات را اعلام می کنیم که کمک خوبی برای مستأجران خواهد بود.

روحانی بیان کرد: بورس باید با استحکام راه خود را ادامه دهد. مردم به بورس و دولت اعتماد کرده‌اند و همه مسئول هستیم تا از اموال مردم حفاظت کنیم و باید عرضه اولیه را زیاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سهام شناور عرضه می‌شود، شرکت ها هم باید سهام خود را عرضه کنند. شاهد استحکام بورس خواهیم بود. سی درصد دیگر سهام عدالت هم برای عید غدیر آزاد می شود. بخش دیگری هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود.

رییس جمهور با بیان اینکه صادرکننده کالا و خدمات نباید فکر کند ارز مال اوست و هر زمان خواست ارز را بیاورد، گفت: هر کسی موظف است پس از سه ماه ارز را ارایه کند ولی اگر به تاخیر افتاد، بانک مرکزی ارز را با قیمت روز می‌خرد. برخی صادر کننده‌ها  ارز را نمی آورند تا ارز گران تر شود و گران تر بفروشند. این کار خیانت به کشور و اقتصاد است. اگر کسی خواست به مردم فشار بیاورد برای ما قابل تحمل نیست. از روسای قوه مقننه و قضاییه تشکر می کنم که از برخورد با کسی که ارز را نیاورد حمایت کرده‌اند. نظر دولت و سایر قوا در این زمینه نظر واحد است.

وی در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی دشمنان به ویژه در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی، ‌ جدایی بین ملت و نظام  و پس از آن، ‌ ایجاد اختلاف میان قوای سه‌گانه است. دولت خواهان روابط صمیمانه و در چارچوب قانون اساسی با دیگر قواست.

کد خبر: ۲۸٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha