۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد

احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور

سهرابی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس برنامه چهارم و پنجم توسعه سالیانه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «حمیدرضا سهرابی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: از سال ۸۴ تاکنون یک میلیون و ۸۷۰ هزار واحد با بانک‌های عامل قرارداد منعقد و یک میلیون و ۷۶۱ هزار واحد نیز به بهره برداری رسیده است.

وی اظهارداشت: تاکنون ۱۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت پنج درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله هم پرداخت شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در خلال این کار با طیفی از افراد برخورد کردیم که این ها برای اینکه بتوانند واحد خود را تکمیل کنند دچار مشکل بودند.

وی افزود: این نهاد یکسری تسهیلات تکلیفی قرض الحسنه از بانک‌ها دریافت می‌کرد که سقف این تسهیلات کم بوداز اینرو آمد از منابع حساب ۱۰۰ با بانک‌های قرض الحسنه تفاهم کرد و این بانک‌ها هم رقمی روی این مبالغ گذاشتند.

سهرابی ادامه داد: بطورکلی ۲۰۵ میلیارد تومان برای تفاهم نامه ها بوده که ۱۱۰ میلیارد تومان از آن تا به امروز پرداخت شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برخی از افراد امکان اینکه وام دریافت و قسط جدید پرداخت کنند تا بتوانند واحد های خود را تکمیل نمایند واقعا چنین شرایطی برای آن ها وجود نداشت.

وی افزود: برای این دسته از افراد از محل منابع حساب ۱۰۰ تسهیلات بصورت بلاعوض به آنان پرداخت شده تا بتوانند واحدهای خود را تکمیل کنند.

سهرابی اظهارداشت: سه سال پیش ۷۶ هزار واحد نیمه کاره و بلاتکلیف مسکن روستایی در کشور داشتیم که به این ها تا سقف هشت میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ پرداخت کردیم که تا به امروز ۵۸ هزار واحد تکمیل شده است.

وی در ادامه یادآورشد: الحق و الانصاف دولت هم طی سه تا چهار سال گذشته منابع خوبی به حساب ۱۰۰ کمک کرده است.

کد خبر: ۲۸٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha