۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
عمده صادرات زعفران ایران بصورت فله است
مدیر ملی طرح تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

عمده صادرات زعفران ایران بصورت فله است

تازیکی، مدیر ملی طرح تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عمده زعفران ایران بصورت فله، فاقد بسته بندی یا با بسته بندی ‌های بزرگ روی ریل صادرات قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «رضا تازیکی» افزود: بخش عمده ای از زعفران ایران توسط واسطه های بین المللی که در کشور های دیگر حضور دارند یا ایرانی های خارج از کشور خریداری می شود.

وی اظهارداشت: اصل قضیه اینکه باید در بازار خرده فروشی زعفران برای به دست آوردن حداکثر سود حضور داشته باشیم.

مدیر ملی طرح تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه صادرکنندگان ایرانی در بازارهای بین المللی حضور دارند البته در بازار عمده فروشی نه خرده فروشی و تا وقتی این قضیه است امکان اینکه بتوانیم سود اصلی زعفران را از بازار مصرف کننده دریافت کنیم نداریم.

وی افزود: علتش اینکه برای بازاریابی در بازارهای بین المللی هزینه نکرده ایم و در زنجیره های فروش بازارهای خارجی و در خرده فروشی ها حضور جدی نداریم.

تازیکی بیان داشت: سود آوری صادرات زعفران بصورت فله برای برخی از صادرکنندگان مناسب بوده دیگر بیش از این هزینه نکرده اند بماند اینکه یک بخشی هم مربوط به مشکلات حوزه سیاست گذاری بوده است یعنی از صادرکنندگان حمایت نشده در بازارهای بین المللی بجای اینکه زعفران را بصورت فله و عمده بفروشند دربازارهای خرده فروشی و همینطور ارائه زعفران با بسته بندی‌ های ریز به مصرف کنندگان با در نظر گرفتن مشوق‌ها و جوایز صادراتی فعال و حضور جدی پیدا کنند.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاست گذار در حوزه صادرات نیست بلکه سیاست گذار در حوزه صادرات سازمان توسعه تجارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگران متولی هستند.

کد خبر: ۲۸٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha