۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
رئیس جمهور ترکیه:

تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود

رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) تعلیق مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از سوی آنکارا را اقدامی ضروری دانست و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فردی بی‌رحم توصیف کرد.

به گزارش بازار، «رجب طیب اردوغان» اظهارداشت: آنچه از سوی [رژیم] اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود، قابل قبول نیست و اسرائیل تاکنون حدود ۴۰ هزار فلسطینی را کشته است. ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم در مقابل این جنایات سکوت کنیم.

وی اضافه کرد: مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم] اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

اردوغان اضافه کرد: در دیدار سال گذشته خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در آمریکا در حاشیه نشست‌های سازمان ملل متحد، مواضع خود و گام‌هایی را که باید برداشته شود به او گفتم، اما نتانیاهو بی‌رحم است و بی‌رحمی او از طریق قتل عام علیه فلسطینی‌ها استفاده شد و ما نمی‌توانستیم بیشتر از این صبور باشیم.

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: برخی احزاب سیاسی در ترکیه قبل از انتخابات به ما در رابطه با روابط با اسرائیل حمله می‌کردند و این حملات غیرقابل توجیه بود. ما تا پایان انتخابات صبر کردیم و اکنون تصمیم به قطع کامل روابط تجاری با اسرائیل گرفتیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت تجارت ترکیه‌ پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

کد خبر: ۲۸۵٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha