۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
عرضه بنزین سوپر در جایگاه های استان سمنان | سهمیه بسیار «اندک» است 
بازار بررسی کرد؛ 

عرضه بنزین سوپر در جایگاه های استان سمنان | سهمیه بسیار «اندک» است 

سمنان- بسیاری از مردم استان سمنان اعتقاد دارند که با مراجعه به جایگاه های سوخت موفق به تامین بنزین سوپر نمی شوند زیرا سهمیه این بنزین در استان بسیار اندک است. 

بازار، گروه استان‌ها: بنزین سوپر، نوعی بنزین است که آلایندگی کمتری دارد اما به واسطه اینکه گران تر از بنزین معمولی است و از سوی دیگر سهمیه های آن اندک است، به سختی این روزها در شهرهای استان سمنان پیدا می شود.

شهروندان اما می گویند که با مراجعه به جایگاه ها موفق به تامین سوخت مورد نیاز از نوع بنزین سوپر نمی شوند چرا که جایگاه داران می گویند که سهمیه ما تمام شده است اما آیا ممکن است در تمام ساعات شبانه روز مردم امکان دریافت بنزین سوپر را نداشته باشند!

سهمیه جایگاه ها

مردم استان سمنان می گویند که اگر سهیمه های کافی در اختیار جایگاه های سوخت استان قرار گیرد، قطعاً مردم هم ترغیب می شوند که از بنزین سوپر که آلایندگی کمتری دارد، استفاده کنند و این امر در کاهش آلودگی هوا نیز کمک خواهد کرد اما مسئولان عقیده دارند که سهمیه ها به صورت کشوری کم است و این ارتباطی به استان سمنان ندارد زیرا تولید بنزین سوپر در کشور، آنقدر نیست.

مشاهدات خبرنگار بازار تائید می کند که جایگاه داران هم تمایلی به آوردن سوخت بنزین سوپر ندارند زیرا این بنزین هدر رفت بسیار بالایی دارد و سهمیه ها هم آنقدر اندک است که در حقیقت برایشان نمی صرفد از سوی دیگر مردم هم تقاضای چندانی برای بنزین سوپر ندارند.

اینکه جایگاه داران تمایی ندارند یک موضوع است اما اینکه سهمیه های بنزین سوپر برای استان سمنان چرا تا این میزان کم است، موضوع دیگری، سعید خادمیان سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود درباره وضعیت بنزین سوپر در استان سمنان توضیح می دهد.

آیا سهمیه های بنزین سوپر در استان سمنان وجود دارد؟

سهمیه هایی وجود دارد که در شهرهای استان سمنان توزیع می شود اما اندک است و به زودی تمام می شود.

چرا این سهیه آنقدر اندک است که فوراً تمام می شود و مردم از آن مطلع نمی شوند؟

توزیع بنزین سوپر به شرایط تولید پالایشگاهی در کشورمان بازمی گردد.

بنزین سوپر تبخیر بسیار بالایی دارد و جایگاه داران هم تمایلی به آوردن آن ندارند

با توجه به شرایط تولید سوخت در پالایشگاه های کشور، اهمیت و اولویت سوخت هایی مانند بنزین سوپر با کلان شهرهایی است که آلاینده های بیشتری دارد که خوشخبتانه ما در استان سمنان هیچ شهر دچار آلودگی شدید نداریم.

در واقع روند توزیع این چنین است؟

بله؛ بنزین سوپر ابتدا در کلان شهرها توزیع و مازاد آن به دیگر شهرهای کشور می رسد و این قانون برای تمام نقاط ایران اسلامی است ولی از طرف دیگر باید گفت تولید بنزین سوپر بسیار اندک و سهمیه اختصاصی مازاد کلان شهرها با آلاینده های بالا نیز بسیار ناچیز است.

پس مردم باید چه کنند؟

علیرغم تمام این مسائل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شاهرود پیگیری های خوبی را در این زمینه انجام داده و در کل استان شامل مرکز استان، دامغان و شهرستان شاهرود سعی کردیم تا بنزین سوپر را تامین کنیم، افزود: متاسفانه اقبال از این فرآورده نفتی هم بسیار کم است زیرا هزینه بیشتری دارد.

از طرف دیگر با توجه به اینکه بنزین سوپر تبخیر بسیار بالایی دارد و در صورت کمبود سوخت جایگاه داران جریمه می شوند، پمپ بنزین داران هم تمایلی چندان به آوردن بنزین سوپر ندارند لذا استقبال از این نوع بنزین چندان در استان سمنان زیاد نیست.

شاید مردم از توزیع بنزین سوپر و سهمیه ها در شهرهای استان سمنان به موقع مطلع نشوند که این موضوع را مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۲۸۵٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha