۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
بایدن در تکاپو برای انتخاب مجدد، تیم اقتصادیش را تقویت کرد

بایدن در تکاپو برای انتخاب مجدد، تیم اقتصادیش را تقویت کرد

در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که نتایج آن تا حد زیادی به دیدگاه‌ آمریکایی‌ها درباره وضعیت اقتصادی کشورشان بستگی خواهد داشت، موجب شد جو تا بایدن به فکر تقویت تیم مشاوران اقتصادی خود بیافتند.

به گزارش بازار، بلومبرگ به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت: از این پس راب فریدلندر (Rob Friedlander) به عنوان رئیس ستاد شورای اقتصاد ملی آمریکا به ریاست لائیل برینارد (Lael Brainard) معاون سابق فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) خدمت خواهد کرد.

مقام یاد شده گفت: مایکل کیکوکاوا (Michael Kikukawa) جانشین فریدلندر به عنوان مشاور ارشد ارتباطات پیام های اقتصادی خواهد شد.

بلومبرگ نوشت: در حالی که به نظر می رسد بایدن تلاش می کند هزینه ها را کاهش دهد، کاخ سفید در حال تغییر در ترکیب تیم اقتصادی خود است.

نگاه منفی رای دهندگان آمریکایی به وضعیت اقتصادی این کشور، حتی با وجود شواهدی درباره رونق گرفتن اقتصاد در چند ماه گذشته نتوانسته به بایدن برای دستیابی به برتری در مقابل رقیب احتمالی جمهوریخواهش دونالد ترامپ کمک کند.

کاخ سفید، شرکت های بزرگ را در بالا رفتن قیمت ها که عامل هزینه های بالای مصرف کنندگان آمریکایی است، مقصر می داند.

برینارد رئیس شورای اقتصاد ملی آمریکا پیشتر در ماه جاری گفته بود که دولت می خواهد قیمت های بنزین را در «ارقام کنونی» آن نگه دارد و شرکت ها را عامل تداوم افزایش قیمت ها دانست و گفت: سود شرکت ها به طور بی سابقه ای بالا رفته است.

این مقام آمریکایی ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) در اجلاس جهانی «سِمافور» (Semafor) در واشنگتن گفت: ما به بررسی این موضوع ادامه خواهیم داد زیرا واقعا مهم است که مصرف کنندگان از مزیت های عادی سازی زنجیره تامین که همه ما سخت بر روی آن کار کرده ایم، بهره مند شوند.

نظرسنجی مشترک بلومبرگ و موسسه مورنینگ کانسالت از رای دهندگان آمریکایی در هفت ایالت تاثیرگذار در نتیجه انتخابات آمریکا نشان داد که ۷۰ درصد از آمریکایی ها معتقدند که اقتصاد آمریکا در مسیر غلطی حرکت می کند.

کد خبر: ۲۸۵٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha