۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان دیون به پیمانکاران در حوزه راه
استاندار ایلام خبر داد

پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان دیون به پیمانکاران در حوزه راه

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه عزم دولت در استان برای اتمام پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالا جدی است، گفت: دستور پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت در حوزه راه های استان ایلام داده شده است.

به گزارش خبرنگار بازار،  قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ظهر سه شنبه در نشست ستاد اربعین استان در محل استانداری ایلام به پیگیری های مختلف ظرف دو سه هفته اشاره کرد و گفت: پیرو مذاکرات گذشته، دیروز دیدارهای خوبی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور از جمله معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص اخذ مجوز مشارکت و سرمایه گذاری بانک های عامل از مراجع ذیصلاح یا دولت و یا شورای پول و اعتبار در اجرای پروژه آزاد راه پل زال، مورموری، دهلران برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین در دیدار با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در ارتباط با تزریق اعتبار به پروژه های استان در حوزه های مختلف چون سیل و زلزله و ... تاکید شد.

وی بیان کرد: نشست بسیار خوبی به اتفاق نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و در مورد شش طرح مهم استان صحبت شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: از جمله این طرح ها اختصاص اعتبار اتصال استان به شبکه ریلی کشور، دستور مساعدت پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان دیون به پیمانکاران در حوزه راه، پیشنهاد ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمران شهری در نقاط مختلف استان، پیگیر اتمام طرح سامانه گرمسیری و مسائل و مشکلات بالادست سد سیمره و..بوده است.

وی در ادامه به اهمیت ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران به عنوان یکی از مطالبات مهم استان پرداخت و گفت: اغلب مناطق آزاد در جنوب و شرق کشور هستند اما در غرب کشور هیچ منطقه آزادی وجود ندارد و از طرفی همجواری استان ایلام و داشتن بیشترین مرز مشترک با عراق و نقش این کشور در مراودات تجاری و بازرگانی با کشور و همچنین رغبت سرمایه گذاران عراقی برای فعالیت در استان و نکته آخر محرومیت استان و نیاز به جهش در امر و توسعه و ... بر اهمیت و ضرورت این منطقه استراتژیک افزوده است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود به مقوله اربعین اشاره کرد و گفت: به رغم شرایطی که کرونا ایجاد کرده است ما در جهت ایجاد و تکمیل زیرساخت های اربعین فعالیت می کنیم.

وی در ادامه به پیگیری های مختلف برای اجرا و اتمام برخی پروژه های اربعین اشاره کرد و گفت: تکمیل بزرگراه های استان، ایجاد پل های مختلف و تونل های شماره یک و دو کربلا و تونل دوم آزادی و .... و همچنین تلاش در جهت ایجاد دو بزرگراه پل زال نجف اشرف و حمیل کربلا و اتصال استان به خط ریلی کشور و در نهایت اتصال ایران به شبکه ریلی کشور عراق همه در جهت ایجاد زیرساخت های اربعین و استان و تسهیل در تردد زوار است که به جد پیگیر این امور هستیم.

کد خبر: ۲۸٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha