۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶
نقش بی‌بدیل کارگران در ارتقای اقتصاد و افتخارآفرینی در سطح جهان
وزیر نیرو مطرح کرد

نقش بی‌بدیل کارگران در ارتقای اقتصاد و افتخارآفرینی در سطح جهان

وزیر نیرو در جمع کارگران گروه تولیدی مپنا گفت: فعالان حوزه تولید و صنعت و تلاشگران این حوزه، نقش مهم و بسزایی در ارتقای اقتصاد و افتخارآفرینی برای ایران در عرصه جهانی دارند.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان در جمع کارگران گروه تولیدی مپنا با تبریک روز کارگر بر فعالان حوزه تولید و صنعت و تلاشگران این حوزه، بر نقش مهم و بسزای کارگران در ارتقای اقتصاد، رشد پارامترهای معیشتی مردم و افتخارآفرینی برای ایران در عرصه جهانی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه گروه مپنا به عنوان یک گروه پیشرو در عرصه صنعت و پیش قراول توسعه ایران نوین و ایران اسلامی است، ادامه داد: این گروه در سطوح مدیریتی، کارشناسی، تکنسین‌ها و کارگران ماهر خود خوش درخشیده است. بر این اساس مپنا در بین مردم شناخته شده است و این موضوع مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند.

وی با اشاره به تاسیس مپنا در طی ۳ دهه اخیر و بررسی شرایط حضور و فعالیت های این گروه، اظهار کرد: بخش عمده توسعه صنعتی برپایه انرژی انجام شده است. به‌طوریکه امروزه با آنالیز صنایع مشخص می‌شود سرانه مصرف برق ما در صنایع نسبت به متوسط جهان بسیار بالاتراست. دلیل آن هم این است که ظرفیت‌های استفاده از انرژی و مزیت خدادای را به خوبی فراهم کردیم و صنایع را بر پایه مزیت‌های خدادای توسعه دادیم و توسعه انسانی هم در این چارچوب به خوبی انجام شده است.

محرابیان با بیان اینکه ایران در اغلب صنایع انرژی‌بر جزو ۱۰ کشور برتر است، خاطرنشان کرد: اگر مصارف انرژی و توسعه صنعت را بر پایه انرژی ببینیم، در اغلب صنایع انرژی‌بر و در تولید برق پیشرو هستیم، اما آیا در حوزه بهینه‌سازی و افزایش کارایی و راندمان و روش‌های ترکیبی که می‌توانیم از انرژی بیشترین آورده را داشته باشیم نیز پیشرو بوده‌ایم؟

وزیر نیرو اظهار کرد: طی دو سه دهه اخیر به دلیل نیاز کشور، در بخش توسعه اشتغال و ارزش افزوده با سرعت حرکت کردیم، چرا که سالانه مجبور بوده‌ایم بین ۶ تا ۱۰ درصد به ظرفیت برق کشور بیفزاییم، در عین حال با توجه به تقاضای بالا، نیاز به توجه و سرمایه گذاری بیشتر در حوزه بهینه‌سازی، افزایش کارایی و راندمان است.

وی از بهره‌وری به عنوان یک گنج پنهان یاد کرد و گفت: ما در بخش سرمایه گذاری کلان اقدامات لازم را انجام دادیم و امروز نیاز است در حوزه بهره‌وری حرکت سنگین‌تری داشته باشیم.

کد خبر: ۲۸۴٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha