۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کاهش انگیزه برای فعالیت اقتصادی سازنده/ سوداگری و دلالی رونق پیدا کرده است
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:

کاهش انگیزه برای فعالیت اقتصادی سازنده/ سوداگری و دلالی رونق پیدا کرده است

بیرجند- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار با حرف و شعار دادن محقق نمی شود، گفت: افزایش حجم نقدینگی در کشور نشان از کاهش انگیزه فعالیت اقتصادی سازنده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن احتشام ظهر سه شنبه در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند که در محل اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد، اظهارکرد: انگیزه سرمایه گذاری و فعالیت های مولد اقتصادی در کشور از فعالان بخش اقتصادی گرفته شده است.

 وی با اشاره به  افزایش دلالی   فعالیت‌های کاذب غیر مولد  در حوزه اقتصادی عنوان کرد: متاسفانه شرایط فعلی کشور انگیزه ای برای کار و تلاش فعالان اقتصادی نگذاشته است باید ایجاد انگیزه داشته باشیم.

 وی با طرح این سوال که چه مالیاتی از افراد سوداگر و دلال در عرصه اقتصادی أخذ می‌شود ؟ گفت: این درحالی است که بیشترین فشار بر فعالان اقتصادی که کار مولد انجام می‌دهند را شاهد هستیم.

 وی با تاکید بر اینکه در صادرات غیر نفتی، ارز حاصله از آن باید به چرخه اقتصاد کشور برگردد؛ ادامه داد:  اگر جلوی فعالیت سوداگران و دلالان در عرصه اقتصادی گرفته نشود شاهد اتفاقات خوشایندی در حوزه اقتصاد نخواهیم بود.

 وی همچنین به کاهش قیمت زعفران و مشکلات این حوزه اشاره کرد و افزود: خرید توافقی ۷۴ تن زعفران از سوی دولت انجام شده اما هنوز مشکلات این حوزه پابرجا مانده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: عملاً با روندی که در بحث تغییر نرخ ارز شاهدیم، سودی عاید کشاورز زعفران‌کار ایرانی نمی‌شود و تنها دلالان هستند که از این بازار منتفع می‌شوند.

احتشام با اشاره به مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان گفت: تجار ما در تعاملات تجاری با مشکل عدم برگشت ارز مواجه هستند.

 وی بر راه اندازی صرافی‌های مجاز در افغانستان تاکید کرد و ادامه داد: هم اکنون زمینه برگشت ارز حاصل از صادرات  با افغانستان وجود ندارد که در این راستا باید تدبیری اندیشید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اذعان به اینکه بهبود فضای کسب و کار با حرف و شعار دادن محقق نمی شود، گفت: افزایش حجم نقدینگی در کشور نشان از کاهش انگیزه فعالیت اقتصادی سازنده است.

وی با بیان اینکه به جای سرمایه گذاری در بخش مولد کشور شاهد افزایش سوداگری ها و سرمایه گذاری های بخش مسکن و بورس هستیم، گفت: سرمایه‌ها باید به سمت کارآفرینی، فعالیت مولد و ارزش آفرینی اقتصادی هدایت شود.

کد خبر: ۲۸٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha