۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
صف های خرید و فروش معیاری برای ارزش گذاری سهم ها نیست/ تازه واردان از کارشناسان قابل اعتماد استفاده کنند
مدیرعامل شرکت بورس در گفتگو با بازار:

صف های خرید و فروش معیاری برای ارزش گذاری سهم ها نیست/ تازه واردان از کارشناسان قابل اعتماد استفاده کنند

صحرایی مدیرعامل بورس تهران گفت: افرادی که مشاوران امینی را ندارند به صورت غیرمستقیم به بورس وارد شوند.

بازار؛ گروه بورس: رکورد معاملات خرد و ورودی حقیقی‌ها به بورس شکسته شده و این امر منجر به سوءاستفاده افرادی شده است و عارضه سیگنال فروشی در بازار بروز کرده است.

مدیرعامل شرکت بورس با غیرقانونی خواندن سیگنال فروشی از مردم خواست تا از راه‌های قانونی، اطلاعات به دست آورند.

علی صحرایی با اشاره به تبلیغات زیاد راهنماهای سیگنال فروشی گفت: هیچ‌کسی نمی‌تواند سودآوری سهمی را تضمین کنند؛ بنابراین صفحه‌ها و تبلیغاتی که به سیگنال فروشی می‌پردازند، کذب و غیرقانونی هستند.

وی با تأکید بر این‌که صفحه‌ها و پیج های سیگنال فروشی تحت نظارت سازمان یا سایر نهادهای دولتی نیستند، گفت: بورس بازار تخصصی است که اصول و فنونی دارد که همه مردم به آن اشراف ندارند و برای این‌که درست سرمایه‌گذاری کنند باید به متخصص مراجعه کنند.

صحرایی به مردم و سهامداران حقیقی پیشنهاد داد که فارغ از سیگنال گیری اگر فردی امینی را برای مشورت ندارند، از طریق سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و به‌صورت غیرمستقیم وارد بورس شوند.

مدیرعامل شرکت بورس تأکید کرد: صندوق‌ها توسط آدم‌های شناسنامه‌دار با عملکرد مثبت مدیریت می‌شود و این امر سود سرمایه‌گذاری افراد را تضمین خواهد کرد.

صحرای به افرادی که اصرار دارند، به‌صورت مستقیم معامله کنند پیشنهاد داد: افرادی که مستقیم سرمایه‌گذاری می‌کنند، علاوه بر این‌که از افراد مطلع و مطمئن مشورت می‌گیرند، باید مطالعاتی هم در مورد تحلیلی بنیادی سهم موردنظرشان داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بورس افزود: سهامداران حقیقی باید از خرید و سرمایه‌گذاری روی تک سهم‌ها خودداری کنند و با سرمایه‌گذاری روی صنایع مختلف ریسک سرمایه‌گذاری و ضرر احتمالی را تا حد ممکن کاهش دهند.

صحرایی با تأکید بر اهمیت تحلیل و تحقیق در خرید اوراق گفت: هرچند صف‌های خرید یا فروش اطلاعاتی را فاش می‌کنند و اما معیار درستی برای سرمایه گذرای نیستند، به همین دلیل سرمایه‌گذاران باید به‌دوراز هیجانات و با انتخاب شرکت‌های بنیادی سود سرمایه گذرای خود را تضمین کنند.

مدیرعامل شرکت بورس همچنین توضیح داد که سرمایه‌گذاری در بورس در میان‌مدت و بلندمدت به بار می‌نشیند و مردم باید بادید حداقل میان‌مدت پای در معاملات بگذارند.

صحرایی اضافه کرد: تجربه ثابت کرد که سود کسانی که حداقل بادید میان‌مدت سرمایه‌گذاری کرده‌اند،‌نسبت به معامله‌گرانی که هرروز دست به معامله می‌زنند، بیشتر است.

 مدیرعامل شرکت بورس بازهم مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت در بورس کرد و گفت: اگر مردم با دید کارشناسی و از طرق درست وارد بورس شوند،‌ حتماً موفق می‌شوند و سود هم می‌کنند.

 صحرایی در پایان سرمایه‌گذاری در بورس را مدافع حقوق ملی و کشور دانست و گفت: در دوره‌های ممکن است بازارهای مثل ارز،‌طلا و سکه جذابیتی برای سرمایه‌گذاری داشته باشند، اما سرمایه‌گذاری در بورس، منافع و سود ملی در پی دارد و باعث گردش چرخ صنایع می‌شود. درحالی‌که سرمایه‌گذاری روی سکه و طلا و ارز آثار اقتصادی بر کشور ندارند.

کد خبر: ۲۸٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha