۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی شستا در خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی شستا در خراسان جنوبی

بیرجند-استاندار خراسان جنوبی از آمادگی شرکت شستا برای سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در استان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمد صادق معتمدیان با اعلام این خبر در جلسه تبیین پتانسیل های استان با قابلیت واگذاری به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) خاطر نشان کرد: تجربه حضور شستا در طرح های اقتصادی بزرگ موفق بوده و در اشتغالزایی اثرات خوبی داشته است.

وی با اشاره به سابقه خوب این شرکت در خراسان جنوبی تصریح نمود: حضور و مشارکت شستا در کارخانه سیمان قاین و معدن زغالسنگ طبس منشأ خیر و برکات فراوانی برای استان بوده است.

به گفته وی؛ از اسفند ۹۷ و بعد از ورود شستا به زغالسنگ طبس اتفاقات خوبی در منطقه رقم خورده که قابل توجه است.

استاندار متذکر شد: در شرایط موجود و با اعلام آمادگی شستا برای توسعه سرمایه گذاری ها در خراسان‌جنوبی، آن چه جزو تعهدات استان است در اولویت برنامه ها قرار می گیرد و اقدامات در راستای تفاهم نامه پیش خواهد رفت.

معتمدیان با تأکید بر این که ظرفیت های معدنی از مهمترین پیشران های توسعه استان می باشند، اظهار داشت: در دولت های یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به این بخش شده و با ورود شرکت های ایمیدرو، ایدرو، شستا و سازمان زمین شناسی به این حوزه، اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

وی با اشاره به شرایط استان از مدیرعامل شرکت شستا خواست؛ با استفاده از منابع مالی در اختیار این شرکت، روند اجرای پروژه ها را با سرعت بیشتری پیش ببرند.

استاندار، شرایط اقلیمی مناسب استان برای پرورش دام را نیز از پتانسیل هایی خواند که می تواند مورد بهره برداری توسط شرکت شستا قرار گیرد.

معتمدیان از تلاش استان برای استفاده مناسب از روزهای آفتابی و بادهای ۱۲۰ روزه نیز گفت و خاطرنشان کرد: در همین راستا نیروگاه بادی در منطقه درح شهرستان سربیشه با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی شده و قرار است تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: شرکت شستا هم می تواند از این ظرفیت برای  سرمایه گذاری استفاده کند.

حجم سرمایه گذاری شستا در زغال سنگ طبس به ۲۰۰ میلیارد افزایش می یابد
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیز در این دیدار از آمادگی کامل این حوزه برای سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی گفت.

رضوانی فر با بیان این مطلب به نتایج سفر دو روزه اش به استان و بازدید میدانی از ظرفیت های استان اشاره کرد.

وی با تأکید به حضور موفق شستا در معدن زغالسنگ طبس، خاطرنشان کرد: با عنایت به سودآوری خوبی که سرمایه گذاری ما در زغالسنگ داشته به این نتیجه رسیدیم که حجم سرمایه گذاری ها را در این زمینه افزایش دهیم.

به گفته وی؛ شرکت شستا به زودی حجم سرمایه گذاری خود را در معدن زغالسنگ طبس از ۵۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: این شرکت برای راه اندازی خط دوم استخراج مکانیزه معدن ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند.

رضوانی فر ادامه داد: با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی در زغالسنگ طبس، حداقل ۱۱۰۰ اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی تأکید کرد: با پیگیری های صورت گرفته به زودی زغالسنگ وارد بورس می شود و بخشی از نیروهای شاغل در این مجموعه می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، سیمان قاین را نیز از مجموعه های خوبی عنوان کرد که با سرمایه‌گذاری این حوزه در حال فعالیت است و در حال حاضر به نسبت تناژ تولید در صادرات موفق است.

رضوانی فر به مجموعه نمک هیدراته جنب کارخانه اشاره کرد و گفت: تصمیم ما بر این است که ظرف ۴۵ روز آینده مطالعات امکان سنجی مربوط به این ذخایر را به روز کنیم و با استفاده از این ظرفیت در ادامه زنجیره قبلی سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی را در کارخانه سیمان قاین داشته باشیم.

وی اظهار داشت: با افزایش سرمایه گذاری در این کارخانه حداقل ۳۵۰ نفر به اشتغال مستقیم منطقه اضافه می شود.

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیاردی در نهبندان و درح برای نیروگاه بادی
مدیر عامل شستا در ادامه از مطالعات امکان سنجی صورت گرفته برای ایجاد نیروگاه بادی در نهبندان و درح گفت و تصریح کرد: برای ایجاد یک نیروگاه بادی ۲۵ مگاواتی ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم کرد.

رضوانی فر افزود: با توجه به سودآوری این طرح بنا داریم ظرف ۷_۸ ماه آینده، توربین های لازم را در این نیروگاه ۲۵ مگاواتی نصب و راه اندازی کنیم.

وی، استان خراسان جنوبی را به لحاظ تعدد، تنوع و کیفیت معادن از بی نظیر ترین مناطق کشور خواند و متذکر شد: ظرف چند روز آینده به جهت تمرکز بیشتر در کار و آغاز پروژه های اکتشافی، دفتر مهندسی تخصصی را در مرکز استان راه اندازی می کنیم.

مدیرعامل شستا ادامه داد: با توجه به نیاز واحدهای تولیدی مجموعه در مناطق مختلف کشور، بهره برداری از معادن بنتونیت، سنگ آهن، سیلیس، خاک صنعتی و مس استان را در برنامه داریم.

سرمایه گذاری قطعی شستا در معادن شمال خراسان جنوبی
وی افزود: بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن، ذوب آهن اصفهان است و ۱۰۰ درصد تولیدات زغال طبس نیز به اصفهان می رود که بازار بی دغدغه ای است.

رضوانی فر تأکید کرد:سرمایه گذاری شستا در معادن بنتونیت شمال خراسان جنوبی قطعی است و به زودی اجرایی می شود.

مدیرعامل شستا از سرمایه گذاری این حوزه در پرورش دام سنگین نیز گفت و یادآور شد: شرکت برای راه اندازی یک مجتمع ۱۰  هزار رأسی دام سنگین در شیروان اقدام کرده و با توجه به شرایط استان خراسان جنوبی، این آمادگی را دارد که مشابه آن را در اینجا نیز راه اندازی کند.

رضوانی فر مجموع سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای استان را ۱۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:این حجم سرمایه گذاری، حداقل برای ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

۲۴ ماه، مهلت تعیین شده برای عملیاتی شدن برنامه های شستا
وی متذکر شد: بنا به پیگیری های شخص استاندار و وعده ای که به ایشان داده ایم و البته با عنایت به حجم خدمات ایشان در استان خراسان جنوبی، کلیه برنامه ها را ظرف ۲۴ ماه آینده عملیاتی خواهیم کرد.

به گفته وی؛ حضور مستمر هر ۳ تا ۴ ماه یکبار در استان از دیگر برنامه هایی است که در راستای کنترل شرایط و نظارت بر روند اجرای پروژه ها انجام خواهد شد تا سرعت کار را بیشتر کند.

مدیرعامل شستا در پایان تأکید کرد: تعهد ما این است که کارها را به گونه ای انجام دهیم که سرمایه گذاری ها هر چه سریعتر به نتیجه برسد و اثرات خیر و بذکاتش ظهور و بروز نماید.

کد خبر: ۲۸٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha