۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
عملکرد وزارت امور خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی قابل قبول نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار

عملکرد وزارت امور خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی قابل قبول نیست

عضو کمیسیون «برنامه و بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه سفارتخانه‌های ما به خوبی نتوانسته اند ارتباطات تجاری را که زمینه‌ساز ارتباطات سیاسی است، تحکیم دهند، گفت: متأسفانه عملکرد وزارت امور خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی قابل قبول نیست.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از رویکرد سفارتخانه‌های ایرانی در تحکیم روابط تجاری بین ایران و کشورهای خارجی، گفت: متأسفانه عملکرد وزارت امور خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد: سفارتخانه‌های ما به خوبی نتوانسته اند تا ارتباطات تجاری که زمینه‌ساز ارتباطات سیاسی است را تحکیم دهند.

عضو کمیسیون «برنامه ، بودجه و محاسبات» مجلس اظهارداشت: سفارتخانه‌های ما باید به اقتصاد کشور کمک کنند به ویژه در زمینه‌ دادن اطلاعات اقتصادی به تولیدکنندگان. سفارتخانه‌ها باید اطلاعات مربوط به کالاهای اقتصادی ما را در اختیار مصرف کننده خارجی قرار دهند تا ارتباطات تجاری بین ما و  کشورها برقرار شود.

قادری  تصریح کرد: البته ممکن است ما با برخی از کشورهای روابط سیاسی نداشته باشیم اما ایجاد روابط اقتصادی منافاتی با روابط سیاسی ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه وزارتخانه خارجه در امور اقتصادی عملکرد قابل قبولی نداشته است، تاکید کرد: به اعتقاد بنده باید در سفارتخانه های ایران در کشورهای خارجی، وابسته اقتصادی وجود داشته باشد. این افراد می توانند بازارهای اقتصادی کشورها را تجزیه و تحلیل کنند و این تحلیل‌ها را به وزرات امورخارجه منتقل کنند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: سفارتخانه ها باید زنجیره‌هایی از بازارهای خارجی ایجاد کنند تا از طریق این زنجیره‌ها برخی از مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

کد خبر: ۲۸٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha