۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
شاخص گروه بیمه در نزدیکی حمایت معتبر 100 هزار واحد
صنعت بیمه در هفته ای که گذشت

شاخص گروه بیمه در نزدیکی حمایت معتبر 100 هزار واحد

شاخص صنعت بانکداری در بورس با ۳.۳ درصد کاهش، هفته گذشته را به پایان رساند و اینک نزدیک به حمایت معتبر 100 هزار واحد قرار دارد.

هادی بهرامی؛ بازار: با تلاش‌ های شرکت‌ های بیمه، اقتصاد افراد و به طور کلی اقتصاد کشور در جریان حوادث خدشه دار نخواهد شد. همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. در ادامه به گزارشات هفته گذشته و تحلیل روند پیش روی صنعت بیمه میپردازیم.


گزارش بازدهی شاخص
شاخص صنعت بانکداری در بورس با ۳.۳ درصد کاهش، هفته گذشته را به پایان رساند و اکثر سهم های بیمه ای به دلیل جو کل بازار بورس منفی معامله شدند. این شاخص در هفته گذشته ۱۰۵۸۹۰ واحد بود که تا پایان هفته معاملاتی به محدوده ۱۰۲۳۰۰ واحد رسید؛ این در حالیست که شاخص کل بورس با افت ۲.۴ درصدی از محدوده ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار واحد به ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت ۳.۹ درصدی از محدوده ۷۵۲ هزار واحد به ۷۲۳ هزار واحد رسیده است که نشان میدهد ۹۹ درصد شاخص ها با یکدیگر ارتباط نوسانی و زنجیره ای دارند.


تحلیل تکنیکال شاخص
در یکسال اخیری که برای بازار بورس و سهامداران متضرر گذشت، شاخص صنعت بیمه از محدوده ۷۷۲۰۰ واحد با افزایش ۶۵ درصدی به سقف تاریخی ۱۲۷۰۰ واحد رسید و پس از ایجاد یک قله جدید روند صعودی را چرخش داد و با کاهش ۲۸ درصدی به همان محدوده ۹۲۰۰۰ واحد رسید و در آنجا یک کف نسبتا عمیق تشکیل داد. در حال حاضر قوی ترین کف شاخص محدوده ۹۲۰۰۰ واحد میباشد و در بازه کوتاه مدت نیز با حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحد میتواند تا اهداف ۱۱۰ و سپس ۱۲۶ هزار واحد رشد کند؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت ۱۰۰ هزار واحد از دست برود، همان محدوده حمایتی قوی ۹۲ هزار واحد در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر قوی ترین کف شاخص گروه بیمه محدوده ۹۲۰۰۰ واحد میباشد و در بازه کوتاه مدت نیز با حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحد میتواند تا اهداف ۱۱۰ و سپس ۱۲۶ هزار واحد رشد کند؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت ۱۰۰ هزار واحد از دست برود، همان محدوده حمایتی قوی ۹۲ هزار واحد در دسترس خواهد بود.


نرخ ضریب نفوذ بیمه
متوسط ضریب نفوذ بیمه در ایران طی این دوره برابر ۱ درصد است که نسبت به میانگین جهانی یعنی ۳.۲ درصد رقم بسیار کمتری است. به عبارت دیگر ضریب نفوذ بیمه در ایران، طی دوره مورد بررسی حدود یک سوم میانگین ضریب نفوذ بیمه در بین کشورهای منتخب بوده است. درست است که به دلیل تورم، مبلغ خسارات و هزینه های شرکت های بیمه ای در حال افزایش میباشد اما حق بیمه ها نیز با افزایش فروش شرکت ها و تقاضای مردم جهت پوشش ریسک های ناشی از حوادث و اوضاع اقتصادی در حال افزایش است و بنظر میرسد صنعت بیمه بتواند سطح درآمد ها و اثر گذاری ها را ارتقا دهد.


آخرین اخبار صنعت بیمه
۱- بر اساس قانون بیمه شخص ثالث راننده‌ محور، رانندگان به پرخطر و کم خطر تقسیم بندی میشوند و زمانی که رانندگان پرخطر بر اساس شاخص‌ هایی شناسایی شدند هنگام صدور بیمه نامه مبالغ بر اساس پرخطر بودن آن‌ ها محاسبه میشود و اگر کم خطر باشند برای آن‌ ها تخفیفاتی لحاظ میشود و بر این اساس دیگر بار رانندگی پرخطر بر دوش تمام جامعه نخواهد بود. ۲- پرتفوی شرکت بیمه پارسیان تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۲ از رقم پرتفوی سال گذشته اش (۱۴۰۱) عبور کرد و به اهداف تعریف شده سال ۱۴۰۲ نزدیک تر شد.

کد خبر: ۲۸۳٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha